صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۲ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۵
دبیرکل شورای آموزش و پرورش مطرح کرد؛

پیشنهاد نمره‌ای شدن برخی دروس پایه پنجم و ششم

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تدوین طرحی تحت عنوان «ارزشیابی شایسته محور» بر اساس حکم سند تحول بنیادین خبر داد و گفت: این طرح در آینده نزدیک در دستور کار شورای عالی قرار می‌گیرد و تکلیف ارزشیابی توصیفی نیز در آن مشخص می‌شود.
کد خبر : 110426

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از ایسنا، مهدی نوید ادهم به بررسی زیرنظام پژوهش و ارزشیابی در جلسات اخیر شورای عالی آموزش و پرورش اشاره و اظهار کرد: این زیرنظام مختص ارزیابی سیستم و عملکرد آموزش و پرورش است.


وی افزود: پژوهش، فرآیندهای پژوهشی، کارکردهای پژوهشی، اصول حاکم بر پژوهش، ارزشیابی سیستم و ساختار حاکم بر ارزشیابی سیستم و روش‌های آن از جمله موارد قابل بررسی در زیر نظام پژوهش و ارزشیابی سند تحول هستند.


دبیرکل شورای آموزش و پرورش با بیان اینکه پیش‌بینی شده سامانه‌ای به منظور ارزشیابی سیستم طراحی شود، گفت: در حال حاضر ارزشیابی از کل سیستم انجام نمی‌شود و شاخص‌های ارزشیابی کلی برای عملکرد سیستم وجود ندارد، در جلسات شورای عالی آموزش و پرورش تلاش می‌کنیم تا این شاخص‌ها مشخص و تصویب شوند.


نوید ادهم درباره وضعیت ارزشیابی توصیفی و اینکه آیا در مقاطع بالاتر نیز اجرا خواهد شد یا خیر؟ عنوان کرد: ارزشیابی تحصیلی بر اساس برنامه درسی ملی مصوب و در مقطع ابتدایی به اجرا درآمد. البته بر اساس حکم سند تحول بنیادین طرحی تحت عنوان «ارزشیابی شایسته محور» تدوین شده است و در آینده نزدیک در دستور کار شورای عالی قرار می‌گیرد و تکلیف ارزشیابی توصیفی نیز در آن مشخص می‌شود.


وی درباره احتمال تغییر سیستم ارزشیابی توصیفی در برخی دروس پایه پنجم و ششم گفت: پیشنهاداتی در خصوص نمره‌ای شدن برخی دروس در پایه پنجم و ششم مطرح شده که در دست بررسی است اما هنوز درباره آن تصمیم گیری نشده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر