صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۱ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

سواد حرکتی لازمه ایجاد زمینه‌های ورزش قهرمانی و المپیک

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: ایجاد زمینه قهرمانی و المپیک نیازمند داشتن سواد حرکتی است که متن آن مدرسه است.
کد خبر : 110122

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مهرزاد حمیدی در همایش علمی دبیران تربیت بدنی استان که در محل سالن جلسات امور تربیتی برگزارشد با اشاره چاقی در دانش آموزان، اظهارکرد: نسل‌های جدید به لحاظ نوع سبک زندگی در معرض خطر هستند و یکی از راه‌های پیشگیرانه از آن این است که توازن ابعاد شخصیت باید به درستی انجام گیرد.


معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان را نباید یک بُعدی پرورش دهیم، تصریح کرد: باید مدرسه را کانون متحول کنیم و دانش آموز را از دوره ابتدایی به بعد پرورش دهیم.


وی با اشاره به اینکه کسانی که سواد حرکتی ندارند امکان جبران برایشان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: ایجاد زمینه قهرمانی و المپیک نیازمند داشتن سواد حرکتی است که متن آن مدرسه است.


حمیدی مدرسه محوری، دانش آموز مداری و اخلاق محوری را از سیاست‌های آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: تحول ریشه‌دار آموزش و پرورش از سطح مدرسه آغاز می‌شود.


معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش بازنگری محتوا، توسعه تجهیزات، فضاهای ورزشی، بهسازی نیروی انسانی را مدل مفهومی برنامه‌های تربیت بدنی عنوان کرد و گفت: المپیاد درون مدرسه‌ای، مدارس تخصصی، حیاط پویا، کانون ورزشی، مدرسه قهرمان و مسابقات ورزشی، ورزش صبحگاهی بر اساس این مدل انجام می‌گیرد.


وی با بیان اینکه 4 میلیون 500 هزار نفر در المپیادها شرکت کردند، افزود: از امسال مسابقات منطقه در مدرسه قهرمان برگزار خواهد شد.




انتهای پیام/

ارسال نظر