بازیهای ویدئویی هوش کودکان را تقویت میکند، شبکههای اجتماعی ضعیف
به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از دیلیمیل، بررسیهای اخیر محققان استرالیایی نشان میدهد که بازیهای ویدئویی علاوه بر بالا بردن هوش کودکان، نمرات آنها را در درسهای ریاضی و علوم بالاتر میبرد. اما این در حالی است که مطالعات نشان میدهد دانشآموزانی که ساعتها وقت خود را در شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک میگذرانند، نقطه مقابل این یافتهها قرار میگیرند و نمرات آنها افت میکند.
محققان یافتههای خود را روی بیش از 12 هزار دانشآموز استرالیایی 15 ساله در درس ریاضی، روخوانی و علوم آزمایش کردند و نیز اطلاعاتی را درباره فعالیتهای آنلاین دانشآموزان به دست آوردند.
آنها دانشآموزان را براساس برنامه سنجش بینالمللی دانشآموزی مورد ارزیابی قرار دادند. این تست، هر سه سال یک بار، روخوانی، ریاضی و علوم دانشآموزان را در بیش از 70 کشور مورد ارزیابی قرار میدهد.
محققان بعد از این تحقیقات دریافتند که بازیهای ویدئویی به دانشآموزان کمک میکند تا از مهارتهایی که در مدرسه فرا گرفتهاند به طور کاربردی استفاده کنند. به گفته محققان دانشگاه ملبورن استرالیا، دانشآموزانی که روزانه بازیهای آنلاین بازی میکنند، در ریاضی 15 نمره و در علوم 17 نمره بالاتر از حد متوسط دریافت میکنند.
زمانی که کودک بازی را به طور آنلاین انجام میدهد، معمایی را حل میکند که به این واسطه به مرحله بعدی وارد میشود. کودک برای حل معما از اطلالعات عمومی و مهارتهایی در ریاضی، روخوانی و علوم بهره میبرد.
این در حالی است که بررسیها نشان میدهد نوجوانان و دانشآموزانی که هر روز از شبکههای اجتماعی استفاده کرده و مدام چت میکنند، نمره آنها در ریاضی 20 نمره کمتر از دانشآموزانی است که هرگز وارد شبکههای اجتماعی نمیشوند. در واقع، دانشآموزانی که به طور مداوم در شبکههای اجتماعی حضور دارند زمان لازم برای درس خواندن را از دست میدهند.
مترجم: ندا اظهری
انتهای پیام/