صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۹ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵

بازی‌های ویدئویی هوش کودکان را تقویت می‌کند، شبکه‌های اجتماعی ضعیف

والدین تصور می‌کنند که کودکان با انجام بازی‌های ویدئویی وقت خود را تلف می کنند اما مطالعات اخیر حاکی از آن است که بازی‌های ویدئویی می‌توانند باعث بهبود نمرات تحصیلی دانش‌آموزان در مدرسه شوند.
کد خبر : 108619

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از دیلی‌میل، بررسی‌های اخیر محققان استرالیایی نشان می‌دهد که بازی‌های ویدئویی علاوه بر بالا بردن هوش کودکان، نمرات آنها را در درس‌های ریاضی و علوم بالاتر می‌برد. اما این در حالی است که مطالعات نشان می‌دهد دانش‌آموزانی که ساعت‌ها وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک می‌گذرانند، نقطه مقابل این یافته‌ها قرار می‌گیرند و نمرات آنها افت می‌کند.


محققان یافته‌های خود را روی بیش از 12 هزار دانش‌آموز استرالیایی 15 ساله در درس ریاضی، روخوانی و علوم آزمایش کردند و نیز اطلاعاتی را درباره فعالیت‌های آنلاین دانش‌آموزان به دست آوردند.


آنها دانش‌آموزان را براساس برنامه سنجش بین‌المللی دانش‌آموزی مورد ارزیابی قرار دادند. این تست، هر سه سال یک بار، روخوانی، ریاضی و علوم دانش‌آموزان را در بیش از 70 کشور مورد ارزیابی قرار می‌دهد.


محققان بعد از این تحقیقات دریافتند که بازی‌های ویدئویی به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا از مهارت‌هایی که در مدرسه فرا گرفته‌اند به طور کاربردی استفاده کنند. به گفته محققان دانشگاه ملبورن استرالیا، دانش‌آموزانی که روزانه بازی‌های آنلاین بازی می‌کنند، در ریاضی 15 نمره و در علوم 17 نمره بالاتر از حد متوسط دریافت می‌کنند.


زمانی که کودک بازی را به طور آنلاین انجام می‌دهد، معمایی را حل می‌کند که به این واسطه به مرحله بعدی وارد می‌شود. کودک برای حل معما از اطلالعات عمومی و مهارت‌هایی در ریاضی، روخوانی و علوم بهره می‌برد.


این در حالی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد نوجوانان و دانش‌آموزانی که هر روز از شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده و مدام چت می‌کنند، نمره آنها در ریاضی 20 نمره ‌کم‌تر از دانش‌آموزانی است که هرگز وارد شبکه‌های اجتماعی نمی‌شوند. در واقع، دانش‌آموزانی که به طور مداوم در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند زمان لازم برای درس خواندن را از دست می‌دهند.


مترجم: ندا اظهری



انتهای پیام/

ارسال نظر