صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۳۶ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
مدیر کل امور زنان وزارت آموزش وپرورش:

طرح آموزش حقوق و تکالیف به دانش آموزان دختر اجرا می‌شود

مدیر کل امور زنان وزارت آموزش وپرورش به انعقاد تفاهم نامه ای با معاونت زنان اشاره کرد و گفت: اولین طرح آموزش حقوق و تکالیف به دانش آموزان دختر است که در 15 استان اجرایی شده و ترویج آن نتایج مثبتی در زندگی دختران خواهد داشت. اگر دختران و پسران حقوق و تکالیفشان را در زندگی بدانند حجم زیادی از مشکلات حل خواهد شد.
کد خبر : 108606

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مهناز احدی در دومین روز از سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر کشور که در سالن اجلاس سران برگزار شد در میزگرد توسعه مشارکت با اشاره به عدم به کارگیری زنان در مناصب مدیریتی گفت: آقایان باید به این سوال جواب بدهند و علت عدم به کارگیری زنان در مناصب مدیریتی را بررسی کنند. ما در زمینه قوانین، مشکلی نداریم ولی مشکل اصلی باور و دیدگاه‌هایی است که از گذشته وجود دارد و باید به مرور زمان برطرف شود.


احمدی در ادامه سیاست‌های اجرایی دفتر امور زنان را برشمرد و تصریح کرد: محرومیت زدایی و بهره‌مندی عادلانه دختران دانش آموز، جاری سازی نگاه جنسیتی در سیاست گذاری و برنامه‌ریزی کلان آموزش و پرورش، ارتقا سلامت دانش آموزان در مناطق محروم، حمایت از دانش آموزان دختر در معرض آسیب و توان افزایی و ایجاد فرصت‌های عادلانه خدمت زنان در عرصه‌های سیاست گذاری، سیاست‌های اجرایی در حوزه بانوان است.


وی به انعقاد تفاهم نامه‌ای با معاونت زنان اشاره کرد و گفت: اولین طرح آموزش حقوق و تکالیف به دانش آموزان دختر است که در 15 استان اجرایی شده و ترویج آن نتایج مثبتی در زندگی دختران خواهد داشت. دومین طرح مربوط به وضعیت بهداشتی مناطق محروم برای دختران و طرح سوم برای آسیب شناسی روانی- اجتماعی دانش آموزان دختر در دوره متوسطه دوم است که اجرایی شده و در حال انجام است.


انتهای پیام/

ارسال نظر