صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۶ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

فانی: تحولات در آموزش و پرورش باید از زیرساخت‌ها شروع شود

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در کشور مدیران برای ایجاد تغییر معمولا از ساختار شروع می‌کنند و این غلط است زیرا به جای تغییر در ساختارها باید تغییر در زیر ساختارها شروع شود.
کد خبر : 108272

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی اصغر فانی در اولین روز از سی و سومین اجلاس روسای آموزش و پرورش که در سالن اجلاس سران برگزار شد با اشاره به اینکه نقش روسای منطقه در آموزش و پرورش نسبت به دیگر مدیران موثرتر است، گفت: در دولت یازدهم زمانی که آموزش و پرورش تحویل گرفتیم با مشکلات متعددی مواجه بودیم تغییر ساختار و افزودن پایه ششم مشکلات فراوانی را ایجاد کرده بود.


وی در ادامه تصریح کرد: همه ما به عنوان آموزش و پرورشی‌ها می‌دانیم که برای ایجاد تحول در نظام آموزشی اجزای متعددی از جمله محتوا، برنامه، فضا و تجهیزات، روش‌های آموزشی و منابع مالی و از همه مهم‌تر نیروی انسانی دخیل است.


وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: متاسفانه در آغاز اجرای ساختار نظام جدید آموزش و پرورش به جای اینکه به اجزا و ارکان بپردازیم از ساختار وارد شدند و مقطع ابتدایی را از 5 سال به 6 سال رساندند و در کشور مدیران برای ایجاد تغییر معمولا از ساختار شروع می‌کنند و این غلط است زیرا به جای تغییر در ساختارها باید تغییر در زیر ساختارها شروع شود.


فانی با تاکید بر لزوم متغییرات زیر ساختی گفت: قاعده باید بر این باشد که هدف گذاری از سال اول ابتدایی شروع کنیم و برنامه منابع و فضا را برای آن تامین کنیم علاوه بر این فرهنگ آن را در جامعه به وجود آوریم و به تدریج از اول تا سال دوازدهم پیش برویم ولی عملا این اتفاق نیفتاد و هدف گذاری مناسب صورت نگرفت.



انتهای پیام/

ارسال نظر