صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۲ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۵

خشم کره شمالی از نصب سامانه تاد در کره جنوبی

پس از آن که واشنگتن و سئول در ابتدای ماه جاری میلادی (ابتدای تیرماه) برای احداث سامانه تاد در شبه‌جزیره کره توافق کردند، کره شمالی به سرعت علیه این موضوع موضع‌گیری و تهدید کرد «اقدامات متقابل فیزیکی» نسبت به این سامانه نشان خواهد داد.
کد خبر : 106114

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری رسمی چین (شین هوا) روز گذشته نیز کمیته صلح کره شمالی اعلام کرد که استفاده از سپر ضدموشکی تاد تنها تنش‌ها در منطقه را تشدید و دور جدید رقابت تسلیحاتی را ترغیب می‌کند.


این کمیته همچنین با اعلام مخالفت جدی نسبت به استفاده از سامانه موشکی تاد در کره جنوبی، مجددا از عزم راسخ پیونگ برای پاسخگویی به این موضوع خبر داد.


این کمیته همچنین با اعتراض به تصمیم رئیس‌جمهوری کره جنوبی برای همکاری با آمریکا در زمینه استفاده از سامانه تاد، این تصمیم را «احمقانه» توصیف کرد که می‌تواند به دور جدیدی از «ناآرامی‌های جدی» در شبه جزیره کره دامن بزند.


تلویزیون دولتی کره شمالی نیز روز گذشته همراه با کمیته صلح این کشور، نصب سامانه تاد در کره جنوبی را فرصتی دیگر برای آمریکا دانست تا حضورش در منطقه را تعمیق بخشد.


به گزارش آنا، کره جنوبی و آمریکا ماه گذشته به قصد مقابله با آنچه که «تهدید موشکی کره شمالی» خوانده‌اند، تصمیم گرفتند تا سامانه ضد موشکی تاد را در کره جنوبی مستقر کنند.


پیشتر نیز دولت چین نسبت به این موضوع به آمریکا هشدار داده بود. پکن نگران آن است که استفاده از این سامانه بر توانمندی‌های نظامی و دفاعی این کشور سایه افکند. با وجود این، پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا به دولت چین اطمینان داده که مدل سامانه‌ای که قرار است از آن در کره جنوبی استفاده شود، از حیث جغرافیایی تنها به مرزهای کره شمالی محدود خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر