صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۹ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۵
رئیس مرکز سنجش و مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش:

دانش‌آموزان تنها 60 درصد محتوای آموزشی را فرا می گیرند

رئیس مرکز سنجش و مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: نتایج امتحانات نهایی پایه‌های آخر در کشور نشان می‌دهد دانش آموزان ایرانی 60 درصد محتوای آموزشی ارائه شده در آموزش و پرورش را فرا می‌گیرند.
کد خبر : 104458

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران ، عبدالرسول عمادی اظهار کرد: بررسی نتایج خروجی امتحانات نهایی در کشور نشان می‌دهد دانش آموزان ایرانی 60 درصد محتوای آموزشی را فرا می‌گیرند به طوری که آخرین میانگین نمره خروجی این پایه‌ها 12 است.


وی با اشاره به اینکه میانگین قبولی در نظام آموزشی ایران 80 درصد است، افزود: با توجه به اینکه نمرات مستمر دانش آموزان در درصد قبولی موثر است بنابراین درصد قبولی از میانگین فراگیری دروس توسط دانش آموزان متفاوت است .


وی با بیان اینکه همبستگی میان نتایج امتحانات نهایی و نمرات مستمر در استان‌های مختلف متفاوت است، ادامه داد: توجه به امر آموزش در طول سال در استان‌های مختلف متفاوت است و متاسفانه در برخی از استان‌ها موکول به امتحان پایانی است.


عمادی با تاکید بر اینکه همه فعالیت‌ها در آموزش و پرورش باید به خروجی مطلوب در پایه‌های آخر منجر شود، گفت: مهارت آموزی، تولید نگرش در بین دانش آموزان و آموزش رفتارهای پسندیده در نظام آموزشی برای دانش آموزان باید پیاده شود .


وی تصریح کرد: درگیر بودن آموزش و پرورش با فرآیندهایی خارج از تعلیم و تربیت همچون هدایت تحصیلی ،مشکلات اشتغال پس از تحصیل و مشکلات ورود به دانشگاه‌ها موجب نگرفتن نتایج مطلوب از فرآیند تعلیم و تربیت شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر