صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۰۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۵
دبیر شورای برنامه ریزی و هدایت تحصیلی:

علاقه و عملکرد تحصیلی دانش‌آموز ملاک انتخاب رشته نیست

دبیر شورای برنامه ریزی و هدایت تحصیلی گفت: در بحث هدایت تحصیلی صرفا گرایش به رشته‌ای خاص ملاک انتخاب رشته دانش آموزان نیست و در انتخاب رشته باید توازن برقرار باشد.
کد خبر : 102912

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از باشگاه خبرنگاران، مسعود شکوهی، دبیر شورای برنامه ریزی و هدایت تحصیلی درخصوص جزییات و علت گرایش دانش آموزان به رشته تجربی، گفت: به دلایل خاصی که ریشه در تفکرات گذشته دارد گرایش به این رشته بسیار مورد توجه خانواده‌ها و دانش‌آموزان قرار گرفته است و تصور می‌کنند با تحصیل در این رشته بازار کار خوبی در انتظار فرد قرار می‌گیرد.


وی ادامه داد: در بحث هدایت تحصیلی صرفا علاقه و یا عملکرد تحصیلی دانش‌آموز ملاک انتخاب رشته نیست بلکه مجموعه‌ای از آزمون‌ها و شرایط که شامل رغبت، استعداد و توانایی، عملکرد تحصیلی می‌شود جزو فاکتورهای تعیین اولویت برای انتخاب رشته قرار می‌گیرد.


شکوهی با بیان اینکه در ثبت‌نام قطعی دانش‌آ‌موزان دو ملاک اصلی وجود دارد، گفت: پس از آنکه اولویت‌های دانش‌آموز مشخص شد بایستی رتبه کسب شده فرد نسبت به سایر دانش‌‌آموزان هم منطقه‌ای و همچنین امکانات و ظرفیت منطقه نیز مورد توجه قرار گیرد.


دبیر شورای برنامه‌ریزی و هدایت تحصیلی عنوان کرد: بر اساس نتایج آزمون‌های مشاوره‌ای که برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده انتخاب قطعی انجام می‌شود.


شکوهی یادآور شد: برای دانش‌آموزان 12 اولویت تعیین می‌شود لذا انتخاب یک اولویت نمی‌تواند تضمینی برای قطعی بودن ثبت‌نام باشد و رتبه دانش‌آموز پس از آنکه بین سایر دانش‌آموزان مورد ارزیابی قرار گیرد تعیین تکلیف می‌شود.


وی بیان کرد: بنا بر بحث اولویت، ظرفیت و توزیع متوازن بین رشته‌ها تمامی دانش‌آموزانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع متوسطه نظری و رشته تجربی را دارند امکان تحقق آن وجود ندارد و به لحاظ سایر فاکتورهای مؤثر در امر انتخاب رشته می‌توانند دیگر اولویت‌های خود را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.


دبیر شورای برنامه ریزی و هدایت تحصیلی اظهار کرد: با توجه به اهمیت انتخاب رشته برای دانش آموزان فرصت مشاوره 45 دقیقه‌ای در زمان ثبت نام در نظر گرفته شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر