صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

فرهنگ‌

علم

سیاست و جهان

اقتصاد

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۲۰:۵۶ | ۰۳ / ۱۰ /۱۴۰۴
| |

تفاهم‌نامه تولید بازی‌های رایانه‌ای با همکاری مرکز عالی قرآن و عترت امضا شد

در نشستی مشترک میان مرکز عالی قرآن و عترت و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، تفاهم‌نامه‌ای با هدف گسترش همکاری‌های فرهنگی و فناورانه به امضا رسید.
کد خبر : 1021461

به گزارش خبرکزاری آنا،  حجت‌الاسلام و المسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی-معاون قرآنی وزیر و رئیس مرکز عالی قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی-، در دیدار با معاون و مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ضمن بررسی راه‌های همکاری، بر اهمیت نگاه علمی و واقع‌بینانه به حوزه سرگرمی‌های دیجیتال تأکید کرد.

وی گفت: آمارها و نکات ارزشمندی درباره میزان حضور گروه‌های مختلف سنی در فضای بازیهای مجازی ارائه شد که می‌تواند مسیر فعالیت‌های فرهنگی را اصلاح و تقویت کند. اگر چنین رویکردی در سایر حوزه‌های فرهنگی نیز جاری شود، بی‌تردید نتایج ارزشمندی به همراه خواهد داشت.

ارباب سلیمانی با اشاره به ضرورت ایده‌پردازی و اجرای صحیح برنامه‌ها افزود: اگر بخواهیم ایده‌ها به دیده و نتیجه عملی برسند، نیازمند حضور افراد مصمم و دغدغه‌مند هستیم.

در این نشست، محمد حاجی‌زاده، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گزارش جامعی از وضعیت صنعت بازی‌های رایانه‌ای در کشور و تعداد فعالان این عرصه ارائه کرد.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ میلیون گیمر در ایران حضور دارند، بر اهمیت توجه به سهم فرهنگ اسلامی و قرآنی در این فضا تأکید کرد.

معاون قرآنی وزیر همچنین با اشاره به شباهت میان فرهنگ‌سازی قرآنی و فرهنگ‌سازی در بازی‌ها گفت: «قرآن با الگوسازی و الگونمایی مسیر رشد و تعالی را نشان می‌دهد. بازی‌سازان بزرگ دنیا نیز ممکن است از همین الگو بهره گرفته‌ باشند تا فرهنگ و تمدن خود را منتقل کنند. امروز باید از ظرفیت بنیاد بازی‌های رایانه‌ای برای ترویج فرهنگ قرآن و عترت بیش از پیش استفاده کنیم. تقویت این بنیاد وظیفه همه ماست و باید در این مسیر همراه و همدل باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد مخاطبان بازیهای رایانه ای سهم قرآن، سهم تمدن اسلامی و سهم انقلاب اسلامی در این فضا چیست؟ متأسفانه این سهم بسیار اندک است. علت آن نیز عقب‌ماندگی ما در حوزه فناوری و تولید محتوای مناسب است. دراین عرصه متاسفانه عقب‌ماندگی‌هایی داریم‌ که با برنامه‌ریزی‌ صحیح و اجرای دقیق و هوشمندانه قابل جبران است. امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه در ماه پر برکت رجب شاهد دستاوردهای ارزشمند آن باشیم.

معاون قرآنی وزیر افزود: این اقدام مشترک، فرصتی تازه برای هم‌افزایی میان مرکز عالی قرآن و عترت و بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای فراهم کرده و می‌تواند زمینه‌ساز تولید محتواهای نوآورانه و اثرگذار در حوزه بازی‌های رایانه‌ای با محوریت معارف اسلامی، قرآن و اهل بیت (ع) باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
captcha