صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

فرهنگ‌

علم

سیاست و جهان

اقتصاد

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۱۵:۵۸ | ۰۲ / ۱۰ /۱۴۰۴
| |

گزینش، دروازه مقابله با نفوذ است

وزیر آموزش وپرورش خواستار بازنگری بنیادین در فرایندها شد و هشدار داد: نیروهای گزینش عملاً در جایگاه قضاوت قرار می‌گیرند؛ بنابراین ورود به این حوزه باید با حساسیتی چندبرابرِ ورود به معلمی انجام شود.
کد خبر : 1021096

به گزارش خبرگزاری آنا، علیرضا کاظمی؛ وزیر آموزش و پرورش صبح امروز، سه شنبه ۲ دی ماه در گردهمایی مدیران هسته‌های گزینش آموزش و پرورش کشور، بر جایگاه کلیدی گزینش به‌عنوان دروازه ورود نیروی انسانی به وزارت آموزش‌وپرورش تأکید کرد.

کاظمی با بیان این‌که حفاظت از حریم معلمی بر عهده گزینش است، تصریح کرد: هرگونه آسیب و چالش در فضای معلمی، ضرورت بازنگری در عملکرد و فرایند‌های گزینش را یادآور می‌شود.

به گفته وی، گزینش باید با تعامل مستمر با حراست و هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری، ارزیابی مجددی از خروجی‌های حرفه‌ای و فرایندی خود به آموزش‌وپرورش داشته باشد و با رویکرد پژوهش‌محور، نقاط ضعف و قوت را شناسایی کند.

وی خواستار ارائه گزارش‌های تحلیلی و پژوهشی از عملکرد سال‌های گذشته گزینش شد و افزود: بررسی آماری رد و پذیرش‌ها در بازه‌های زمانی مختلف و تحلیل دلایل آن، می‌تواند مبنای اصلاح سیاست‌ها و فرآیند‌ها قرار گیرد.

کاظمی در ادامه گفت: صلاحیت‌های دینی، سیاسی و اخلاقی باید به‌صورت نظام‌مند و مبتنی بر داده‌های دقیق مورد سنجش قرار گیرد.

وی با توجه به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری، آموزش‌وپرورش را مهم‌ترین بستر نفوذ فرهنگی دشمنان دانست و خاطر نشان کرد: گزینش در مرکز ثقل مقابله با نفوذ قرار دارد و این مأموریت نیازمند دقت، هوشیاری، اتاق‌های فکر فعال و چارچوب‌های دقیق است.

کاظمی با تأکید بر اهمیت نیروی انسانی در گزینش، خاطرنشان کرد: ورود افراد به حوزه گزینش باید با حساسیتی چندبرابر ورود معلمان انجام شود. نیرو‌های گزینش باید از خودساختگی، استقلال فکری، سلامت اخلاقی و پایبندی عمیق دینی برخوردار باشند، چراکه عملاً در جایگاه قضاوت قرار می‌گیرند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تقویت مبانی دینی و فکری، توانمندسازی حرفه‌ای مستمر، تأمین تجهیزات و امکانات، افزایش انگیزه‌های مادی و معنوی کارکنان و اصلاح فرآیند‌ها برای افزایش سرعت و دقت از دیگر محور‌های مورد تأکید است.

کاظمی بر ضرورت حرکت به‌سوی یک «سیستم هوشمند یکپارچه گزینش» تأکید کرد و گفت: گزینش باید به صورت سیستمی فناورپایه و آینده‌نگر و با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی حرکت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر