کنسول نوظهور «نِکس پلیگراند» چالش قدیمی کنسول محبوب Wii را حل کرد
به گزارش GameSpot در شرایطی که سونی و نینتندو فاصله خود را با ایکسباکس بیشتر کردهاند، یک کنسول در ماه نوامبر نمایش بسیار قدرتمندی در جایگاه سوم داشت. کنسول «نِکس پلیگراند» (Nex Playground) به عنوان یک پدیده موفق ظاهر شده است و مدیرعامل آن، دیوید لی، بر این باور است که یکی از دلایل موفقیت آنها حل کردن «مشکل» کنسول «وی» (Wii) است.
نزدیک به دو دهه پیش، کنسول Wii با کنترلهای حرکتی (Motion controls) و بازیهای منحصربهفردش، بازگشت مقتدرانه نینتندو را پس از دوران «گیمکیوب» (GameCube) رقم زد. با این حال، «لی» استدلال میکند که ابعاد موفقیت Wii، تداوم آن را در درازمدت دشوار کرده بود. به جای تلاش برای فروش بازیها به سبک سنتی Wii، کنسول «نکس پلیگراند» عناوین خود را در قالب یک «سرویس اشتراکی» عرضه میکند.
دیوید لی در گفتوگو با رسانه «گیم بیزنس» (The Game Business) اظهار داشت: «یکی از مهمترین کارهایی که باید انجام دهیم، درس گرفتن از تاریخ و تلاش برای مرتکب نشدن همان محدودیتهاست؛ به همین دلیل است که ما از مدل اشتراکی استفاده میکنیم. نینتندو با کنسول Wii دایره مخاطبان را گسترش داد. اما وقتی مخاطب را گسترش میدهید و آنها چیزهای متفاوتی میخواهند و فقط بازیهایی مثل "وی فیت" (Wii Fit) یا "وی اسپورتس" (Wii Sports) را میخرند و سراغ بازیهای دیگر نمیروند... این یک مشکل به حساب میآید.»
لی در ادامه سخنانش ضمن تمجید فراوان از نینتندو، اضافه کرد که مدل فروش تنها چند بازی خاص به بخش معینی از کاربران، در درازمدت «پایدار نبود».
وی افزود: «بسیار مهم است که خود را برای خدمترسانی مداوم به مشتریان با نوآوریهای جدید آماده کنیم. این تنها راهی است که کل سیستم میتواند پایدار بماند. اما همه چیز با Wii شروع شد؛ ما در واقع بر شانههای یک غول ایستادهایم.»
بر اساس گزارشها، کنسول «نکس پلیگراند» حدود ۱۴ درصد از کل فروش کنسولها در روز «جمعه سیاه» (Black Friday) را به خود اختصاص داده و بالاتر از خانواده کنسولهای ایکسباکس قرار گرفته است.
انتهای پیام/