صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

فرهنگ‌

علم

سیاست و جهان

اقتصاد

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۱۳:۳۹ | ۲۲ / ۰۹ /۱۴۰۴
| |

مدرسه راه‌حل بن‌بست‌هاست؛ تأکید بر یادگیری به‌عنوان مرکز ثقل تحول بنیادین آموزشی

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری بر نقش تعیین‌کننده معلمان در پیشبرد جامعه تأکید کرد و گفت: مدرسه نه بخشی از مسئله، که راه‌حل بن‌بست‌های کشور است و همه باید در خدمت ارتقای یادگیری دانش‌آموزان باشند.
کد خبر : 1018575

به گزارش خبرگزاری آنا، علی باقرزاده، مشاور وزیر و رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری، در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش مازندران با تأکید بر نقش تعیین‌کننده معلمان در جامعه گفت: تأثیرگذاری معلمان بسیار بالاست و مدرسه، راه ماندگاری و پیشرفت کشور است.

وی با اشاره به اهمیت «نهضت بازگشت به مدرسه» افزود: مدرسه بخشی از مسئله نیست، بلکه راه‌حل برون‌رفت از بن‌بست‌هاست و همه باید در خدمت ارتقای مدرسه و یادگیری دانش‌آموزان باشند.

باقرزاده با بیان اینکه «قدرت، وابسته به یادگیری است»، اظهار کرد: همه سازمان‌ها بقای خود را مدیون یادگیری هستند؛ بنابراین لازم است شاخص‌های دقیق و قابل‌اعتماد برای سنجش یادگیری تعریف شود.

وی «یادگیری» را مرکز ثقل سند تحول بنیادین و خواست اصلی رئیس‌جمهور دانست و تأکید کرد: باید کاری کنیم تا دانش‌آموزان بهتر یاد بگیرند؛ هرچند این کار ساده نیست و نظام آموزشی نیز باید به‌روز و کارآمدتر شود.

مشاور وزیر نقش معلمان را در راهبری یادگیری «بسیار مهم و تعیین‌کننده» خواند و افزود: دانش‌آموزان نیز باید به‌دقت شناخته شوند تا نیاز‌های آنان و شیوه درست آموزش مشخص شود.

وی نتیجه‌گیری کرد: بهبود کیفیت یادگیری محصول اندیشه است و تحقق همه این اهداف در گرو مدیریت کارآمد منابع انسانی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر