انیمیشن، محرک افزایش فروش گیشه چین
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا به نقل از هالیوود ریپورتر، نمایندگان صنعت فیلم چین که برای سین آسیای امسال (۸ تا ۱۱ دسامبر) در بانکوک گرد هم آمده بودند، چیزی را با خود به همراه داشتند که در چند سال گذشته کمبود آن احساس میشد: شتاب.
گیشه احیا شده و برنامههای تعطیلات پر از انتظار، به این بخش دلیلی داده تا با چیزی نزدیک به خوشبینی به آینده نگاه کند.
در چین، تیتر اخبار هفتههاست که تحت تأثیر «زوتوپیا ۲» دیزنی و فروش رکوردشکن آن با حدود ۴۳۰ میلیون دلار و همچنان در حال افزایش است - که برای یک فیلم انیمیشن غیربومی رقم قابل توجهی است.
گیشه چین در سال ۲۰۲۵ در اوایل اکتبر از مجموع ۵.۸ میلیارد دلار سال گذشته پیشی گرفت و انتظار میرود با در نظر گرفتن عملکرد «زوتوپیا ۲» و فیلم در حال اکران «آواتار: آتش و خاکستر» (۱۹ دسامبر) در نهایت از سال ۲۰۲۴ بسیار فراتر رود.
موفقیت «زوتوپیا ۲» آخرین جهش در سالی است که برای انیمیشن در چین نقطه عطفی بوده است.
جای تعجب نیست که حال و هوای غرفه فیلم چین در سین آسیا مثبت بوده است. هر سه عنوان انیمیشن چینی در میان ۲۰۰ اثری هستند که این هفته در اولین حضور این غرفه در بانکوک به نمایش گذاشته شدهاند.
این غرفه پیش از این در جشنوارهها و بازارهای بینالمللی از کن گرفته تا هنگ کنگ در طول سال ۲۰۲۵ نمایشهای مشابهی داشته است.
این ابتکار که توسط شرکت تولید مشترک فیلم چین (CFCC) تحت هدایت اداره فیلم چین برگزار میشود، با هدف برجسته کردن روندهای فعلی در سینمای چین، از جمله افزایش انیمیشن، اجرا میشود.
یو ژو، رئیس و یکی از بنیانگذاران انیمیشن لایت چیسر، توضیح میدهد: بازار فیلم چین در دهه گذشته، از زمان بازگشت میمون شاه در سال ۲۰۱۵، شاهد رشد مداوم و قوی فیلمهای انیمیشن بوده است. این فیلمهای انیمیشن ژانرهای داستانی مختلف، سبکهای هنری متنوع و کیفیت تولید بالایی را به مخاطبان ارائه دادهاند که برای همه گروههای سنی جذاب است. بنابراین، فیلم انیمیشن به یک دسته فیلم اصلی تبدیل شده است.
رونق خلاقیت تنها بخشی از روندهای جمعیتی داستان است که نقش به همان اندازه مهمی ایفا کردهاند
انتهای پیام/