پخش یک تریلر ۳ دقیقهای در مراسم «گیم اواردز» تا ۱ میلیون دلار آب میخورد!
به گزارش Insider Gaming این خبر که توسط رسانه Kotaku و به نقل از دو منبع ناشناس منتشر شده، نشان میدهد که تعرفه نمایش یک تریلر سه دقیقهای در مراسم امسال به بیش از ۱ میلیون دلار افزایش یافته است.
برای درک بزرگی این رقم، جالب است بدانید که این مبلغ تقریباً دو برابر هزینهای است که توسعهدهندگان برای نمایش محتوا در رویداد «Opening Night Live» گیمزکام (که آن هم توسط جف کیلی اجرا میشود) پرداخت میکنند. دو ناشر بازیهای ویدیویی در گفتوگو با کوتاکو تأیید کردهاند که اگرچه از نرخهای دقیق امسال مطلع نبودند، اما این ارقام با توجه به روند افزایش قیمتها در سالهای گذشته، «منطقی و در حد انتظار» به نظر میرسد.
ثانیهای چند؟
اگرچه رقم ۱ میلیون دلاری برای طولانیترین اسلاتهای تبلیغاتی (۳ دقیقه) است، اما زمانهای کوتاهتر نیز ارقام قابل توجهی دارند. با توجه به اینکه هزینه تبلیغات در Opening Night Live ۲۰۲۵ برای ۳۰ ثانیه حدود ۱۵۰ هزار دلار و برای ۱ دقیقه ۲۱۰ هزار دلار گزارش شده بود، و با فرض اینکه نرخهای TGA دو برابر آن است، میتوان تعرفههای احتمالی زیر را برآورد کرد:
تریلر ۳۰ ثانیهای: حدود ۳۰۰،۰۰۰ دلار
تریلر ۱ دقیقهای: حدود ۴۲۰،۰۰۰ دلار
تریلر ۳ دقیقهای: بیش از ۱،۰۰۰،۰۰۰ دلار
آیا این هزینه ارزشش را دارد؟
مراسم سال گذشته در کانال یوتیوب خود به تنهایی ۱۴ میلیون بازدید داشت. اگر فرض کنیم تمام این ۱۴ میلیون نفر تبلیغ را کامل دیده باشند (که بعید است)، نرخ هزینه به ازای هر هزار بازدید (CPM) حدود ۷۰ دلار خواهد بود که رقم بالایی در تبلیغات محسوب میشود.
با این حال، باید توجه داشت که این نرخها برای همه یکسان نیست. جف کیلی معمولاً برای رونماییهای بسیار بزرگ و همچنین برخی بازیهای مستقل (Indie) منتخب، جایگاههای رایگان در نظر میگیرد تا جذابیت و اعتبار مراسم حفظ شود. بنابراین، پرداخت این مبالغ نجومی بیشتر متوجه ناشران بزرگی است که میخواهند از تریبون عظیم این مراسم برای بازاریابی استفاده کنند.
انتهای پیام/