صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

فرهنگ‌

علم

سیاست و جهان

اقتصاد

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۱۱:۲۸ | ۱۷ / ۰۹ /۱۴۰۴
| |

ارسال بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی و توانبخشی تا پایان سال

رئیس سازمان استثنایی از بهره‌برداری ۱۷ مدرسه، ۲۶ زمین چمن، ۵ سالن تربیت بدنی و ۵ مرکز جامع توانبخشی و همچنین ارسال گسترده تجهیزات به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان خبر داد و تأکید کرد: این تحولات با حمایت و دستور ویژه وزیر آموزش‌وپرورش محقق شده است.
کد خبر : 1017161

به گزارش خبرنگار آنا، سالار قاسمی، رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور در آیین افتتاح همزمان پروژه‌های عمرانی، آموزشی، توانبخشی و تربیت‌بدنی در سراسر کشور و نیز اعزام کاروان تجهیزات تخصصی آموزشی و توانبخشی به استان‌ها که روز ۱۷ آذر در مرکز آموزش نیروی انسانی پیامبر اعظم (ص) برگزار شد، گفت: امروز ۱۷ مدرسه، ۲۶ زمین چمن، ۵ سالن تربیت بدنی و ۵ مرکز جامع توانبخشی به بهره‌برداری می‌رسد و مجموع این پروژه‌ها ارزشی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان دارد.

وی گفت: تمام این اقدامات با دستور و عنایت ویژه وزیر آموزش‌وپرورش و اعتماد ایشان به مجموعه سازمان استثنایی محقق شده است و آنچه امروز گزارش می‌شود بدون حمایت همه‌جانبه وزیر و رعایت نگاه تحول‌گرایانه ایشان قابل اجرا نبود.

قاسمی ضمن قدردانی از همراهی وزیر و همکاران وزارتخانه به‌ویژه در دوران کسالت والده خود، افزود: امیدوار است همگان قدردان جایگاه مادران و بانوان باشند و در مسیر خدمت‌رسانی به خانواده‌ها و دانش‌آموزان قدم بردارند.

وی در ادامه گفت: از روز نخست حضور وزیر در وزارت آموزش‌وپرورش، تأکید بر نگاه تحول‌گرایانه و حل مسئله در آموزش‌وپرورش استثنایی بوده است و بر همین مبنا سازمان طی چهار سال گذشته چند محور اساسی را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: وزیر همواره تأکید داشته است هر معلم و هر بخش از سازمان باید حداقل یک مسئله از مسائل دانش‌آموزان را حل کند و همین رویکرد مسیر برنامه‌ریزی‌ها را روشن کرده است.

قاسمی با اشاره به بازمهندسی فرایند سنجش و توسعه مراکز جامع توانبخشی گفت تلاش می‌شود ساختار سنجش از ابتدا به‌گونه‌ای بازطراحی شود که کشف استعداد و شناسایی اختلالات یادگیری با دقت و کیفیت بیشتری انجام شود، چراکه اختلالات یادگیری یکی از مسائل جدی آموزش‌وپرورش کشور است.

وی افزود: در شورای سازمان توضیحات کامل‌تری درباره برنامه‌های مرتبط با خواندن، نوشتن و محاسبات ارائه خواهد شد.

وی گفت: یکی از اقدامات ماندگار دوره وزارت کنونی، هدایت دانش‌آموزان دارای نیاز‌های ویژه به سمت آموزش فراگیر است؛ اقدامی که به گفته او برای خانواده‌ها، دانش‌آموزان و مهارت‌های اجتماعی آنان تأثیر بسیار مهمی خواهد داشت.

وی افزود: ۷۰ درصد جامعه هدف این سازمان را دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی تشکیل می‌دهند و هدف اصلی، توانمندسازی این گروه از طریق مهارت‌آموزی، رشته‌های جدید و تجهیزات تخصصی است.

قاسمی با اشاره به توسعه فضا‌های ورزشی گفت: پیش از دوره فعلی وزارت آموزش‌وپرورش تنها ۵۰ زمین چمن مصنوعی در ۲ هزار واحد آموزشی استثنایی وجود داشت، اما با حمایت وزیر و در مدت یک سال، ۲۶ زمین چمن جدید افتتاح می‌شود.

وی افزود: این اقدام نمونه‌ای از حل مسئله در سطح ملی است و توسعه سالن‌های ورزشی و مراکز جامع نیز در همین راستا پیش می‌رود.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی افزود: شش راهبرد کلان این سازمان بر استفاده از هوش مصنوعی استوار است و با کمک وزیر و شورای سازمان در سراسر کشور توسعه خواهد یافت.

وی گفت: در همه استان‌ها یا مدرسه جدید، یا زمین چمن، یا سالن ورزشی، یا مرکز جامع و یا پروژه در دست ساخت وجود دارد و تلاش شده است افتتاح‌ها در روز جهانی معلولان تجمیع و ارائه شود.

وی گفت: ۱۷ مدرسه و ۲۶ پروژه ورزشی و توانبخشی در سطح کشور حاصل حمایت‌های دولت و تلاش کارکنان سازمان است و قرار است فهرست ۱۰۰ مدرسه جدید برای سال آینده نیز با همکاری رئیس جامعه خیرین تهیه و اجرایی شود.

قاسمی افزود: تجهیزاتی که امروز رونمایی می‌شود بخشی از ارسال ۲۰۰ میلیارد تومانی تجهیزات آموزشی و توانبخشی است که تا پایان سال به استان‌ها تخصیص خواهد یافت و تاکنون حدود نیمی از این میزان تأمین شده است.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی گفت: مجموعه این اقدامات با اتکا به اعتماد و حمایت وزیر آموزش‌وپرورش انجام شده و امید است با همین نگاه، اهداف عدالت آموزشی، کیفیت‌بخشی و نهضت مدرسه‌سازی که مورد تأکید رئیس‌جمهور است، با سرعت بیشتری محقق شود.

پذیرش دانش‌آموز استثنایی رشته پزشکی را پیگیری می‌کنم/ معلولیت محدودیت نیست؛ هرمزگان دارای چندین رتبه ملی و جهانی

احمد مرادی، نماینده مجلس شورای اسلامی در استان هرمزگان در ادامه مراسم گفت: در استان هرمزگان و در شهرستان بندرخمیر، بخش رویدر، یک دانش‌آموز استثنایی وجود دارد که در رشته پزشکی پذیرفته شده است.

وی افزود: در روند پذیرش این دانش‌آموز، ایرادی درباره وضعیت جسمانی او مطرح شده و او شخصاً در حال پیگیری موضوع از طریق وزیر بهداشت و وزیر آموزش و پرورش است تا شرایط پذیرش این دانش‌آموز فراهم شود.

مرادی تأکید کرد: شاید حکمت حضور امروز او در این مراسم همین باشد که بتواند موضوع این دانش‌آموز را مطرح و روند پذیرش او را تسهیل کند.

وی گفت: در بخش رویدر یک خیر نیز مدرسه‌ای را به نام این دانش‌آموز احداث کرده و این موضوع موجب خوشحالی اوست.

مرادی افزود: از سال ۱۳۸۵ در حوزه معلولان فعالیت دارد و از زمانی که ۱۴ سال داشته، ریاست هیئت معلولین و جانبازان استان هرمزگان را برعهده داشته است.

وی تأکید کرد: معلولیت محدودیت نیست و معلولان استان در حوزه‌های مختلف از جمله هنر، آموزش و ورزش توانمندی‌های بزرگی از خود نشان داده‌اند.

وی گفت: دست‌کم پنج رتبه ملی و یکی دو رتبه جهانی توسط ورزشکاران دارای معلولیت هرمزگان کسب شده است؛ از جمله آقای اسلام جاهلی در رشته قایقرانی و خانم فرزانه اداری در رشته والیبال نشسته.

وی با قدردانی از وزیر آموزش و پرورش گفت: وزیر بخش قابل توجهی از وقت خود را به دانش‌آموزان استثنایی اختصاص داده و این توجه دلسوزانه جای تقدیر دارد.

مرادی همچنین از معلمان، آموزگاران، اساتید و همه فعالان حوزه آموزش و توانبخشی دانش‌آموزان استثنایی قدردانی کرد و گفت: خدمات آنان نزد خداوند متعال ارزشمند است.

در پایان از حاضران خواست برای سلامتی معلمان، مسئولان و فعالان این حوزه صلوات بفرستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر