تحول دیجیتال، آیندهسازی و نقش مدیران
در این اپیزود، چهار رویکرد کلان مدیریتی (گذشتهنگر، حالنگر، آیندهنگر و آیندهساز) بررسی میشود و توضیح داده میشود که چرا تمرکز بیش از حد بر دو رویکرد اول، سازمانها را دچار «بیماری نزدیکبینی» و دور شدن از نیازهای واقعی جامعه میکند. همچنین مفهوم «خلق پارادایم» مطرح میشود؛ رویکردی که تنها پیشبینی آینده نیست، بلکه بازتعریف مسائل، تغییر قواعد بازی و تبدیل شدن سازمانها به عامل ایجاد تحول است. در ادامه، ساختار کلی یک «نقشه راه تحول دیجیتال» تشریح میشود؛ از تحلیل محیط و شرایط صنعت تا تعیین اولویتها، مهارتهای موردنیاز و شیوه تصمیمسازی در مسیر تحول.
برای شنیدن اپیزودهای بیشتر، می توانید آناکست را در شنوتو، کستباکس و اسپاتیفای هم دنبال کنید
عوامل تولید:
نویسنده، گوینده و تدوینگر: محمد رضا فتحی
معرفی مهمان :
دکتر سید محمدحسین لطفی آشتیانی کارآفرین و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی
انتهای پیام/