صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

فرهنگ‌

علم

سیاست و جهان

اقتصاد

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۱۶:۰۰ | ۱۶ / ۰۹ /۱۴۰۴
| |
آناکست؛ علم و آموزش

تحول دیجیتال، آینده‌سازی و نقش مدیران

چرا ۷۰٪ مدیران در دام گذشته‌نگری و حال‌نگری می‌افتند و چگونه می‌توان آینده را ساخت؟
کد خبر : 1016964


در این اپیزود، چهار رویکرد کلان مدیریتی (گذشته‌نگر، حال‌نگر، آینده‌نگر و آینده‌ساز) بررسی می‌شود و توضیح داده می‌شود که چرا تمرکز بیش از حد بر دو رویکرد اول، سازمان‌ها را دچار «بیماری نزدیک‌بینی» و دور شدن از نیازهای واقعی جامعه می‌کند. همچنین مفهوم «خلق پارادایم» مطرح می‌شود؛ رویکردی که تنها پیش‌بینی آینده نیست، بلکه بازتعریف مسائل، تغییر قواعد بازی و تبدیل شدن سازمان‌ها به عامل ایجاد تحول است. در ادامه، ساختار کلی یک «نقشه راه تحول دیجیتال» تشریح می‌شود؛ از تحلیل محیط و شرایط صنعت تا تعیین اولویت‌ها، مهارت‌های موردنیاز و شیوه تصمیم‌سازی در مسیر تحول.

برای شنیدن اپیزودهای بیشتر، می توانید آناکست را در شنوتو، کست‌باکس و اسپاتیفای هم دنبال کنید



عوامل تولید:
نویسنده، گوینده و تدوینگر: محمد رضا فتحی

معرفی مهمان :
دکتر سید محمدحسین لطفی آشتیانی کارآفرین و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی

انتهای پیام/

ارسال نظر