صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

فرهنگ‌

علم

سیاست و جهان

اقتصاد

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۱۹:۰۰ | ۱۳ / ۰۹ /۱۴۰۴
| |

کمبود سرور؛ علت تکراری اختلالات شاد/ گلایه مدیر مسئول از عملی نشدن دستور رئیس‌جمهور

مدیر مسئول اپلیکیشن شاد با اشاره به تداوم اختلالات این سامانه آموزشی، کمبود سرور و تامین نشدن زیرساخت‌های فنی را علت اصلی مشکلات دانست و اعلام کرد: علیرغم پیگیری‌های متعدد و دستور سال گذشته رئیس‌جمهور برای خرید سرورهای جدید، این تجهیزات به شاد تحویل داده نشده است.
کد خبر : 1015989

خشایار فهیم، مدیر مسئول اپلیکیشن شاد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری آنا در پاسخ به این سوال که علت اختلالات و کندی اپلیکیشن شاد چیست و چرا هر ساله با تکرار این مشکل مواجه هستیم، گفت: علت اختلالات شاد این است که تعداد سرور‌های موجود، پاسخگوی نیاز آموزش مجازی کشور در ایام خاص که با بیشترین تقاضا مواجه هستیم، نیست. اپلیکیشن شاد، بازوی آموزش مجازی وزارت آموزش و پرورش است و ما بعنوان یک شرکت فنی که مجری این پروژه هستیم، بار‌ها نیازمندی فنی و زیرساختی خود را به مسئولین مربوطه در دولت و مجلس اعلام کرده‌ایم.

وی افزود: ماه‌ها قبل از شروع سال تحصیلی جدید هر چه که در توان داشتیم، از مکاتبات رسمی، جلسات، دیدار‌های متعدد اعلام کردیم که اگر تعداد سرور‌های شاد افزایش پیدا نکند و مسائل زیرساختی آن حل نشود، در سال جاری هم با چالش مواجه می‌شویم.

مدیر مسئول اپلیکیشن شاد اظهار کرد: متاسفانه علیرغم اینکه در سال گذشته ریاست محترم جمهور دستور لازم برای تامین بودجه خرید سرور‌های جدید را دادند، اما این دستور عملیاتی و اجرایی نشد و این سرور‌ها به دست ما نرسید.

فهیم ادامه داد: ما مخصوصا با پیش بینی‌های احتمالی که از تعطیلات مدارس در سال تحصیلی جاری داشتیم، میزان پیگیری‌های خود را افزایش دادیم، با نمایندگان محترم مجلس و اعضای کمیسیون آموزش مجلس دیدار داشتیم و بار‌ها بر ضرورت عملیاتی شدن دستور رئیس جمهور در اسرع وقت و قبل از شروع مهرماه تاکید کردیم.

مدیر مسئول اپلیکیشن شاد بیان کرد: اما متاسفانه تمام پیگیری‌های ما بی نتیجه بود و سرور‌های مورد نیاز خریداری نشد و در اختیار ما قرار نگرفت. ما هم به عنوان یک شرکت فنی، آنچه که در توان داشتیم از تدابیری که می‌توانستیم عملی کنیم تا حداکثر پاسخگویی را داشته باشیم به کار بستیم، این را هم بگویم که در همین تعطیلات اخیر تا بیش از ۳ میلیون کاربر همزمان را بدون اختلال در شاد پاسخگو بودیم، اما بیش از این تعداد نیاز به ارتقای زیرساخت‌های فنی دارد که نیازمندی سخت افزاری ما دراین موضوع تامین نشد

وی افزود: راه حل اصلی و پایدار مشکلات شاد، تامین این زیرساخت‌های فنی است تا بتوانیم خدمت آموزش مجازی دانش آموزان را بدون هیچ اختلالی و با رضایت کامل والدین و فرزندانشان به این عزیزان ارائه کنیم و این هم نیازمند اراده عملیاتی مسئولین در دولت و مجلس است تا امکانات فنی مورد نیاز تامین بشود.

انتهای پیام/

ارسال نظر