صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

فرهنگ‌

علم

سیاست و جهان

اقتصاد

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۱۶:۳۲ | ۰۸ / ۰۹ /۱۴۰۴
| |

ارتقای مدارس غیردولتی طی ۳ سال آینده

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر این‌که در تدوین دستورالعمل ها باید تمامی جوانب در نظر گرفته شود، گفت: مدارس غیردولتی باید تا سه سال آینده به سطح مدارس تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارتقاء یابند.
کد خبر : 1015114

به گزارش خبرگزاری آنا، احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت تدوین دستورالعمل و بخشنامه‌های سازمان در چارچوب اسناد بالادستی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سیاست‌های نظام تعلیم و تربیت کشور و برنامه هفتم پیشرفت، گفت: همگی برنامه‌های ما باید به گونه‌ای طراحی شود که منجر به عدالت آموزشی و پرورشی و ارتقای کیفیت دستگاه آموزش و پرورش کشور شود.

وی با تاکید بر ضرورت حرکت درمسیر اجرای برنامه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اظهار کرد: سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی یک سازمان راهبردی است و بر طبق نقشه راه سند تحول بنیادین، وظایف نظارت، تنظیم گری، تسهیل گری و اجرای برنامه‌های مشترک با سایر معاونت‌های تخصصی را به شکل جدی دنبال می‌کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بخشنامه‌های ارسالی به استان‌ها باید ساده، روان، صریح و شفاف باشد، تصریح کرد: شفافیت و انطباق با قوانین مهمترین نکات در تدوین دستورالعمل‌های ارسالی از سوی سازمان است.

رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه در تدوین دستورالعمل‌ها باید تمامی جوانب در نظر گرفته شود، گفت: ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی در مدارس غیردولتی از سیاست‌های جدی این سازمان است و مدارس ما باید تا سه سال آینده به سطح مدارس تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارتقا یابند.

براساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معاون وزیر آموزش و پرورش نظارت بر مدارس و مراکز غیر دولتی را از دیگر برنامه‌های مهم این سازمان دانست و افزود: در مبحث نظارت کلیه شاخص‌های آموزشی و تربیتی، ایمنی و سلامت فضا، نوآوری و خلاقیت، شاخص‌های عملکرد و انطباق با قوانین و شاخص‌های اداری و مالی باید به دقت سنجیده شود و در نظارت باید توجه داشته باشیم که اقدامات خوب و مبتکرانه مدارس و مراکز غیر دولتی نیز ارزیابی شود و با تخلفات احتمالی نیز مطابق با قانون برخورد شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر