صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

فرهنگ‌

علم

سیاست و جهان

اقتصاد

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۱۳:۵۴ | ۰۵ / ۰۹ /۱۴۰۴
| |

ضرورت هم‌افزایی نهاد‌های علمی و تخصصی و افزایش سطح علمی معلمان در بهینه‌سازی روش‌های آموزشی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بر ضرورت هم‌افزایی نهادهای علمی و تخصصی، افزايش سطح علمی معلمان و بهره ‌گيری از دستاوردهای جديد علمی در بهينه‌سازی روش‌های آموزشی تأکید کرد.
کد خبر : 1014515

به گزارش خبرگزاری آنا، مصطفی آذرکیش معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، در نشست با نمایندگان اتحادیه‌های انجمن‌های علمی معلمان، ضمن تبیین رویکرد دولت و وزارت آموزش و پرورش در حوزه ارتقای کیفیت آموزشی، بر ضرورت هم‌افزایی نهاد‌های علمی و تخصصی، افزایش سطح علمی معلمان و بهره گیری از دستاورد‌های جدید علمی در بهینه سازی روش‌های آموزشی و حل مشکلات آموزشی تأکید کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در انجمن‌ها و اتحادیه‌های علمی معلمان، آنها را «نمونه‌ای مؤثر از نهاد‌های علمی غیردولتی» دانست که می‌توانند در به‌روز‌رسانی توان حرفه‌ای معلمان نقش موثری داشته باشند.

آذرکیش افزود: معاونت آموزش متوسطه استفاده حداکثری از ظرفیت انجمن‌های علمی و آموزشی را در دستور کار خود قرار داده است و آمادگی داریم از این توان تخصصی برای توسعه برنامه‌های توانمندسازی معلمان نیزاستفاده کنیم. مطابق شیوه‌نامه اجرایی گروه‌های آموزشی، امکان همکاری رسمی و قانونی با این نهاد‌ها فراهم است و ما از تقویت این ارتباط استقبال می‌کنیم.

وی همچنین به‌روزرسانی شیوه‌نامه انجمن‌ها را اقدامی ضروری و مؤثر برای تسهیل فرآیند‌های مشترک، شفاف‌سازی نقش‌ها و ارتقای کیفیت تعاملات دانست و تصریح کرد که این اصلاحات می‌تواند زمینه‌ساز گسترش همکاری‌های هدفمند و اثربخش با انجمن‌های علمی شود.

پس از سخنان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، رؤسای اتحادیه‌های علمی به ارائه دیدگاه‌ها و گزارش‌های خود پرداختند.

میرزایی رئیس اتحادیه جغرافیا، ضمن تشریح تاریخچه تشکیل انجمن‌ها و اتحادیه‌ها، بر جایگاه تخصصی دبیران عضو این نهاد‌ها و نقش آنان در تقویت بنیه علمی معلمان تأکید کرد. وی همراهی ادارات کل استان‌ها و گروه‌های آموزشی را لازمه بهره‌گیری مؤثر از این ظرفیت‌ها دانست.

پویان رئیس اتحادیه زیست‌شناسی نیز با اشاره به توان بالای انجمن‌های علمی در زمینه سیاست‌گذاری آموزشی، نقش آنها را در ارتقای کیفیت آموزش متناسب با نیاز‌های آینده مورد تأکید قرار داد.

در ادامه، بقایی رئیس اتحادیه فیزیک، گزارشی از همکاری‌ها و فعالیت‌های مشترک اتحادیه با وزارت آموزش و پرورش ارائه کرد.

همچنین صدقی رئیس اتحادیه ریاضی، با اشاره به فعالیت‌های مؤثر انجمن‌های ریاضی، بر نقش این انجمن در توسعه مهارت‌های حرفه‌ای نو‌معلمان تأکید کرد.

در پایان، مدیران کل سه دفتر معاونت آموزش متوسطه نیز ضمن استقبال از پیشنهاد‌های مطرح‌شده، بر گسترش همکاری‌های مشترک، بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی و تخصصی انجمن‌ها و برگزاری رویداد‌های آموزشی برای توانمندسازی معلمان تأکید کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر