صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

فرهنگ‌

علم

سیاست و جهان

اقتصاد

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۱۴:۳۲ | ۱۸ / ۰۸ /۱۴۰۴
| |

دستگاه‌ها امکانات خود را در اختیار آموزش‌وپرورش مناطق محروم قرار دهند

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور با اشاره به ماده ۹۲ برنامه هفتم توسعه گفت: بر اساس این ماده، دستگاه‌های مختلف موظف‌اند امکانات خود را در اختیار آموزش و پرورش به‌ویژه در مناطق محروم قرار دهند.
کد خبر : 1010631

به گزارش خبرگزاری آنا، سالار قاسمی با اشاره به ماده ۹۲ برنامه هفتم توسعه گفت: در این ماده آمده است که دستگاه‌های مختلف می‌توانند امکانات خود را در اختیار آموزش و پرورش با اولویت مناطق و مدارس محروم قرار دهند و از رؤسای ادارات آموزش‌وپرورش استثنایی می‌خواهم که از این ظرفیت استفاده کنند.

معاون وزیر با بیان اینکه نماز الفبای تعلیم و تربیت است، گفت: الگو‌های موفق نماز در آموزش و پرورش استثنایی را به دانش‌آموزان عادی معرفی کنید و این مهم نقش مؤثری در توسعه فرهنگ نماز دارد.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی خواستار ارتباط رؤسای استان‌ها با نمایندگان مجلس شد و گفت: از نمایندگان استان خود بخواهید از مدارس استثنایی بازدید داشته باشند.

معاون سازمان در ادامه به فصلنامه پژوهشی آموزش‌وپرورش استثنایی اشاره کرد و گفت: از معلمان استان خود بخواهید در زمینه پژوهشی فعال باشند و مقالات خود را به این نشریه ارسال کنند.

قاسمی با بیان اینکه در زمینه برنامه درسی و نیروی انسانی به دنبال تحول هستیم، گفت: برای آموزگارانی که چه از طریق ماده ۲۸ و چه از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند حتما جلسات توجیهی برگزار شود.

وی گفت: بحث سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در استان‌ها به جد پیگیری شود و در سال جاری با سازمان تعلیم و تربیت کودک هماهنگی انجام دادیم که سن سنجش از چهارسالگی آغاز شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش
ارسال نظر