رویترز کلاهبرداری ۱۶ میلیارد دلاری مالک اینستاگرام و واتساپ را افشاء کرد
به گزارش خبرگزاری آنا؛ بر اساس گزارشی از خبرگزاری رویترز، شرکت متا در سال گذشته پیشبینی کرده بود که حدود ۱۰ درصد از درآمد سالانه خود، معادل ۱۶ میلیارد دلار، از طریق تبلیغات فریبنده در پلتفرمهای خود به دست خواهد آمد. این تبلیغات شامل محتوایی هستند که با هدف گمراهسازی کاربران و دریافت وجه از آنان منتشر میشوند.
سه سال بیتوجهی به تبلیغات غیرقانونی و محصولات ممنوعه
اسناد منتشرشده نشان میدهد که متا طی سه سال گذشته نتوانسته از کاربران خود در برابر تبلیغات مرتبط با قمار غیرقانونی، طرحهای سرمایهگذاری مشکوک و محصولات پزشکی ممنوعه محافظت کند. این تبلیغات اغلب با وعده ارائه خدمات یا کالاهایی که وجود خارجی ندارند، کاربران کمتجربه را هدف قرار میدهند.
سیاستهای متا در مقابله با تبلیغات فریبنده؛ سودآوری به جای حذف
متا از سیستمی برای تشخیص احتمال فریبنده بودن کمپینهای تبلیغاتی استفاده میکند، اما فقط زمانی حساب کاربری تبلیغدهنده را غیرفعال میکند که از وقوع تخلف ۹۵ درصد مطمئن باشد. در موارد دیگر، این شرکت با افزایش هزینه تبلیغات برای افراد مشکوک، تلاش میکند آنان را از ادامه فعالیت باز دارد؛ با این حال، در صورت ادامه تبلیغات، سود بیشتری نصیب متا میشود.
فرافکنی مالک اینستاگرام و واتساپ در پاسخ به گزارش رویترز انگلیس
سخنگوی متا، اندی استون، در واکنش به گزارش رویترز مدعی شده است که اسناد منتشرشده «برداشتی گزینشی» از سیاستهای این شرکت در مقابله با کلاهبرداری و تبلیغات فریبنده ارائه میدهند. وی در ادامه ادعا میکند که در ۱۸ ماه گذشته، گزارشهای کاربران درباره تبلیغات فریبنده ۵۸ درصد کاهش یافته و بیش از ۱۳۴ میلیون تبلیغ متقلبانه از سکوهای متا حذف شدهاند. البته ادعای او با آنچه در سکوهای تحت مدیریت متا میگذارند، همخوانی چندانی ندارد.
انتهای پیام/