صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

فرهنگ‌

علم

سیاست و جهان

اقتصاد

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۱۴:۱۰ | ۱۲ / ۰۸ /۱۴۰۴
| |

منادی: دانشگاه ملی مهارت‌محور موجب تحقق ۴۰ درصد مهارت‌محوری در برنامه هفتم پیشرفت است

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، در بازدید از دانشگاه ملی مهارت، این دانشگاه را تنها نهاد آموزش عالی تمام‌مهارتی ایران دانست و گفت: بر اساس برنامه هفتم پیشرفت، دانشگاه‌ها موظفند حداقل ۴۰ درصد رویکرد مهارتی داشته باشند و دانشگاه ملی مهارت باید محور این تحول در آموزش عالی باشد.
کد خبر : 1009166

به گزارش خبرگزاری آنا، علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، در جریان بازدید اعضای کمیسیون از دانشگاه ملی مهارت، ضمن تأکید بر اهمیت آموزش‌های مهارتی، گفت:‌ در برنامه هفتم توسعه، تکلیف روشنی برای بخش آموزش عالی تعیین شده و بر اساس آن، دانشگاه‌ها باید حداقل ۴۰ درصد رویکرد مهارتی داشته باشند. در این میان، تنها دانشگاهی که به صورت تخصصی و تمام‌عیار در این مسیر حرکت می‌کند، دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور است؛ دانشگاهی که ریشه آن به تلاش‌های مرحوم امیرکبیر در حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ سال پیش بازمی‌گردد.

وی در ادامه افزود: در این نشست، گزارش مبسوطی از سوی رئیس دانشگاه ملی مهارت و معاونان ایشان ارائه شد و اعضای کمیسیون مسائل مهمی را مورد بررسی قرار دادند. از جمله موضوعات مطرح‌شده، جذب نیرو از میان دانش‌آموختگان کارشناسی از طریق امریه در همکاری با ستاد کل نیرو‌های مسلح برای رفع کمبود نیروی انسانی بود.

منادی با اشاره به ضرورت حمایت از این دانشگاه گفت: یکی دیگر از مباحث مهم، عضویت دانشگاه ملی مهارت در شورای عالی نظام مهارت و حرفه‌ای کشور بود. همچنین تأکید شد که باید نگاه ویژه‌ای به این دانشگاه داشت، چرا که سرانه دانشجویی آن به‌مراتب کمتر از سایر دانشگاه‌هاست؛ در حالی‌که دانشجو، دانشجوست و باید امکانات رفاهی و تغذیه‌ای برابر برای همه دانشجویان فراهم شود.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: در ادامه این جلسات، مقرر شد اقداماتی در سطح مجلس برای حل مشکلات این دانشگاه، به‌ویژه در بخش بودجه، در نظر گرفته شود. مهم‌ترین دغدغه در حال حاضر، موضوع افزایش چشمگیر تعداد دانش‌آموزان هنرستان‌هاست که با توجه به جهت‌گیری برنامه‌ها به سمت مهارت‌آموزی، به‌زودی بخش عمده‌ای از آنها وارد دانشگاه فنی و حرفه‌ای خواهند شد.

وی تأکید کرد: در حال حاضر، این دانشگاه با مشکلات زیرساختی مواجه است و با ورود چندین برابر دانشجویان جدید، این مشکلات تشدید خواهد شد؛ بنابراین لازم است از هم‌اکنون برنامه‌ریزی دقیقی برای آماده‌سازی شرایط مناسب انجام شود تا این دانش‌آموزان بتوانند مسیر تحصیلی و مهارتی خود را در دانشگاه فنی و حرفه‌ای با کیفیت مطلوب ادامه دهند.

منادی در پایان از تلاش‌های مسئولان دانشگاه قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود که با حمایت‌های قانونی و مالی مجلس، مسیر توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور بیش از پیش هموار شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر