صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

فرهنگ‌

علم

سیاست و جهان

اقتصاد

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۱۵:۱۴ | ۱۰ / ۰۸ /۱۴۰۴
| |

با سقوط ۲۹ درصدی فروش سخت‌افزار، درآمد ایکس‌باکس ۱۱۳ میلیون دلار کاهش یافت

مایکروسافت در گزارش مالی جدید خود تأیید کرد که فروش سخت‌افزار ایکس‌باکس با افت شدید ۲۹ درصدی مواجه شده که منجر به کاهش ۱۱۳ میلیون دلاری درآمد سالانه این بخش شده است. این خبر در پی افزایش جنجالی قیمت «گیم پس» در اوایل ماه اکتبر منتشر می‌شود.
کد خبر : 1008430

به گزارش InsiderGaming ایکس‌باکس، علی‌رغم عرضه عناوین تحسین‌شده‌ای مانند Ninja Gaiden 4 و The Outer Worlds2، دوران سختی را سپری می‌کند. لغو گسترده اشتراک‌های «گیم پس» و حتی گزارش‌هایی مبنی بر توقف فروش محصولات آن در برخی خرده‌فروشی‌های بزرگ مانند Costco، تأثیر منفی بر تیم گیمینگ مایکروسافت گذاشته است. متأسفانه، به نظر می‌رسد این مشکلات مستقیماً به آمار فروش سرایت کرده و این شرکت اکنون کاهش ۲ درصدی در درآمد کل بخش گیمینگ خود را گزارش می‌دهد.

گزارش مالی مایکروسافت شامل افت قابل توجه ایکس‌باکس نسبت به سه‌ماهه اول سال گذشته می شود
در گزارش مالی سه‌ماهه اول سال مالی ۲۰۲۶ ، مایکروسافت فاش کرد که ایکس‌باکس نتوانسته به رکورد‌های مالی سه‌ماهه مشابه در سال مالی ۲۰۲۵ دست یابد. این زیرمجموعه گیمینگ که در سه‌ماهه اول سال گذشته ۵.۶۲۱ میلیارد دلار درآمد داشت، امسال با افت مواجه شده و به ۵.۵۰۸ میلیارد دلار درآمد رسیده است که نشان‌دهنده زیان تقریبی ۱۱۳ میلیون دلاری است.

این همچنین به معنای کاهش ۲ درصدی درآمد کل بخش گیمینگ است که اگرچه فاجعه‌بار نیست، اما خبر خوبی هم محسوب نمی‌شود. در بیانیه مطبوعاتی مایکروسافت به جزئیات این افت اشاره شده است:

«درآمد سخت‌افزار ایکس‌باکس به دلیل فروش کمتر کنسول‌ها، ۲۹ درصد کاهش یافته است. درآمد محتوا و خدمات ایکس‌باکس نسبت به سال گذشته که بسیار قوی بود، ۱ درصد افزایش داشت که ناشی از رشد گیم پس و محتوای شخص ثالث (third-party) بود؛ اگرچه این رشد تا حدی با کاهش محتوای شخص اول (first-party) خنثی شد.»

لازم به ذکر است که این افزایش ۱ درصدی، حاصل تفکیک بخش «محتوا و خدمات» از «سخت‌افزار» است و نشان می‌دهد که هر زیربخش به طور خاص چگونه عمل کرده است.

آینده نامشخص؛ امید به ۲۰۲۶ و استراتژی چندپلتفرمی
باید دید آیا ایکس‌باکس می‌تواند این ضرر را جبران کند یا خیر. این شرکت اخیراً اعلام کرده است که Halo: Campaign Evolved را برای پلی‌استیشن منتشر می‌کند و به این ترتیب، حرکت خود به سمت استراتژی انتشار بازی‌ها برای پلتفرم‌های رقیب را ادامه می‌دهد. ایکس‌باکس همچنین برنامه‌های بزرگی برای سال ۲۰۲۶ دارد و عناوینی، چون Forza Horizon ۶، Clockwork Revolution و Fable را در دست انتشار دارد. باید دید این رویکرد چگونه پیش خواهد رفت و آیا می‌تواند، صرف نظر از کیفیت بازی‌های جدیدش، وجهه این برند را نجات دهد.

این ارقام در حالی برای بخش گیمینگ ثبت شده که وضعیت کلی شرکت مادر، یعنی مایکروسافت، بسیار درخشان است. این غول فناوری اعلام کرد که درآمد عملیاتی کل آن با ۲۴ درصد رشد به ۳۸ میلیارد دلار رسیده و درآمد خالص کل آن نیز ۱۲ درصد افزایش یافته و به ۲۷.۷ میلیارد دلار رسیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر