مسئول حفظ میراث فکری شهید طهرانچی هستیم؛ توسعه مدارس با تخصصگرایی و نظارت هوشمندانه
به گزارش خبرنگار آنا، مجتبی ملکی چوبری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در جلسه شورای نظارت و هماهنگی امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان بر ضرورت هماهنگی، توسعه فضاهای آموزشی، ارتقای سطح کیفی مدارس و نظارت مؤثر در تمامی سطوح تأکید کرد.
وی ضمن تقدیر از تلاشها و زحمات همکاران و مدیران در ستاد و واحدهای آموزشی، آغاز سال تحصیلی را فرصتی برای بازنگری در روشها و تقویت برنامهریزی دانست و بیان کرد: کار در مدرسه نهتنها مسئولیتی آموزشی، بلکه وظیفهای چندوجهی است که نیاز به تعهد، تخصص و آمادگی ویژه دارد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به اهمیت توسعه فیزیکی و کیفی مدارس، نمونههایی از طرحهای موفق در سطح استان گیلان نظیر ایجاد کلینیکهای گیاهپزشکی در آستارا و تالش را مثال زد که هم به ارتقاء علمی و هم به توسعه منطقهای کمک کردهاند.
ملکی چوبری تأکید کرد: باید با نگاه راهبردی، زیرساختهای پذیرش دانشآموزان را گسترش دهیم و به نیازهای محلی پاسخ دهیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان همچنین بر ضرورت توجه به امور جاری و فعالیتهای روزمره مدارس در کنار اجرای پروژههای کلان تأکید کرد و افزود: پیشرفت پایدار زمانی حاصل میشود که جزئیات مورد توجه قرار گیرند و گزارشهای مدیریتی بهصورت دقیق، بهروز و هدفمند ارائه شوند.
ملکی چوبری با بیان اینکه مدارس نیازمند مدیریت چندبُعدی هستند، از مدیران خواست تا دانش خود را در حوزههای عمرانی، حقوقی و فناوری افزایش دهند و با اشراف کامل بر فرآیندها، از بروز خطاهای اجرایی جلوگیری کنند.
وی گفت: نظارت در مدارس فقط یک اقدام نظارتی نیست، بلکه ابزاری کلیدی برای تضمین کیفیت و حفظ استانداردهاست.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به ظرفیت گسترده مدارس سما و نقش مهم بخش خصوصی در ارائه خدمات آموزشی، یادآور شد: وظیفه ماست که با نگاه تخصصمحور، مسیر توسعه مدارس را هموار کنیم و محیطی امن، باکیفیت و پاسخگو برای دانشآموزان و خانوادهها فراهم آوریم.
ملکی چوبری با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر طهرانچی، بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: ما مسئول حفظ میراث فکری و ارزشی بزرگان این مجموعه هستیم و باید با تلاش مداوم، پاسخگوی اعتماد جامعه باشیم.
وی با تأکید بر اهمیت بهرهگیری حداکثری از ظرفیتها و فرصتهای موجود، ابراز امیدواری کرد که با همدلی، تخصصگرایی و نظارت هوشمندانه، مسیر ارتقای کیفیت آموزش در استان گیلان هموارتر از گذشته طی شود.
انتهای پیام/