دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عباس ناصری در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد:

نمایشگاهی دلی از هنرمندان ۲۴ کشور دنیا

نمایشگاهی دلی از هنرمندان ۲۴ کشور دنیا
دبیر نمایشگاه «بیمارستان منطقه جنگی نیست» گفت: این فراخوان یک رویداد جایزه‌دار هم نبود که همه بخواهند برای برنده شدن جایزه یا تندیسی در آن شرکت کنند، همه کاملاً دلی این آثار را تولید کردند و هرآنچه که خلق شده جزو اعتقادات هنرمندان بوده است.
کد خبر : 892629

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، «بیمارستان منطقه جنگی نیست» عنوان نمایشگاهی از آثار تجسمی است که این روز‌ها در سطح شهر تهران شاهد آن هستیم. کاریکاتور و کارتون‌هایی با موضوع حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌ها و ساختمان‌های عمومی غزه که در ماه‌های اخیر صحبت‌های زیادی پیرامون آن مطرح شد و بسیاری از هنرمندان دنیا نسبت به آن واکنش نشان دادند.

حالا به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی رویداد «بیمارستان منطقه جنگی نیست» با همراهی کارتونیست‌هایی از کشور‌های مختلف دنیا شکل گرفته است. آثار حاضر در این رویداد هم در نمایشگاهی در ساختمان حوزه هنری به نمایش گذاشته شده‌اند، هم در برخی از ایستگاه‌های متروی تهران. به بهانه گشایش این نمایشگاه با عباس ناصری دبیر و سرپرست این رویداد گفت‌وگو کردیم.

ناصری در رابطه با نمایشگاه «بیمارستان منطقه جنگی نیست» گفت: این رویداد یک نمایشگاه متفاوت از آثار ۳۵ هنرمند است که از ۲۴ کشور دنیا جمع‌آوری شدند. تمام آثار حاضر در این نمایشگاه تولیدی هستند و برای این رویداد خلق شدند و ما روز دوم بهمن ماه شاهد بازگشایی نمایشگاه و رونمایی از کتاب مربوط به این آثار بودیم.

وی با اشاره به اهمیت توجه رسانه‌ای به اتفاقات غزه گفت: جدای از مسائل مربوط به جنگ، در ماه‌های اخیر در زمینه جنگ رسانه‌ای هم اتفاقات زیادی رخ داد و بسیاری از کشور‌ها در رابطه با حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستانی در غزه بسیار پرداختند. وقتی کشور‌های مختلف حمله به بیمارستان را محکوم می‌کنند راحت‌تر می‌شود در زمینه رسانه‌ای هم ورود کرد، چون این اتفاقی نیست که فقط ایرانی‌ها یا مسلمانان نسبت به آن اعتراض کنند، به همین دلیل هم در این نمایشگاه نمایندگانی از کشور‌های مختلف حضور دارند.

این کارتونیست شناخته شده با اشاره به دغدغه‌مندی هنرمندان در رابطه با اتفاقاتی اینچنینی گفت: هنرمندان در قبال همه جنایت‌هایی که انجام می‌شود همیشه پای کار بودند و حرف حق را زدند. اینجا هم یکی از جا‌هایی است که هنرمندان دغدغه‌هایشان را مطرح کردند.

وی افزود: این فراخوان یک رویداد جایزه‌دار هم نبود که همه بخواهند برای برنده شدن جایزه یا تندیسی در آن شرکت کنند، همه کاملاً دلی این آثار را تولید کردند و هرآنچه که خلق شده جزو اعتقادات هنرمندان بوده است.

ناصری در پایان سخنانش عنوان کرد: ما تعدادی از هنرمندان حرفه‌ای را گلچین کردیم و از آنها خواستیم که با این مضمون آثاری برای ما تولید کنند. این نمایشگاه در متروی تهران و متروی شهر‌های مختلف در حال برگزاری است و برنامه ریزی شده برای شهر‌های مختلف ایران و کشور‌های دیگر در قاره‌های مختلف نیز این نمایشگاه برپا شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته