دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل شرکت مسیر اقتصاد هنر مطرح کرد؛

۳ گام جدی صندوق هنر برای تقویت اقتصاد

۳ گام جدی صندوق هنر برای  تقویت اقتصاد
مدیر عامل شرکت «مسیر اقتصاد هنر» شتاب دهی، هدایت و تسهیل‌گری را ۳ گام جدی «صندوق اعتباری هنر» در راستای تقویت اقتصاد هنر دانست.
کد خبر : 911391

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید علی شکرالهی «مدير عامل شرکت  مسير اقتصاد هنر» با تشریح عملکرد و نحوه فعالیت شرکت مسیر اقتصاد هنر (ماه) از این شرکت به عنوان، حلقه اتصال هنرمند و فعالان فرهنگی و هنری با بازار کار از طریق تسهیل گری، مشاوره، شتابدهی و هدایت سرمایه یاد کرد.

وی در ادامه عدم نگاه تخصصی به اقتصاد هنر را یکی از مسائل و مشکلات مهم در فضای فرهنگی و هنری کشور بیان کرد و اظهار داشت: این شرکت مصمم است تا گام‌های جدی را برای رشد و بهبود اقتصاد هنر در کشور و حتی سطح بین الملل بردارد.

مدیر عامل شرکت «مسیر اقتصاد هنر» در ادامه سخنان خود به فاصله رها شده بین آموزش‌های هنری و بازار اشاره کرد و گفت: برای کم کردن این فاصله و حل مسائل مرتبط با کسب و کار هنر، «شرکت ماه» با تعریف وظایفی همچون مشاوره، آموزش، شتابدهی، هدایت سرمایه و تأسیس فضای کار مشترک در زمینه‌های هنری ایجاد شد.

شکرالهی همچنین با اشاره به دوره های مدنظر شرکت ماه به لحاظ محتوا و شکل، اظهار داشت: آموزش های این مرکز دراشکال گوناگون ناظر به اقتصاد فرهنگ و هنر است؛ یعنی محتوا برگرفته از دانش صریح و ضمنی در حوزه اقتصاد خلاق خواهد بود که در اشکال مختلفی همچون دوره های کوتاه مدت، کارگاه ها، نشست های تجربه نوردی، تورهای انتقال تجربه و...ارائه خواهد شد.

وی افزود: برای مثال کارگاه های عمومی از قبیل بوم کسب و کار، توسعه فردی و کارگاه های متعدد دیگر در حوزه عمومی برای اهالی فرهنگ و هنر در سطح کشور به صورت حضوری و مستمر برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مسیر اقتصاد هنر در ادامه، تصریح کرد: درصدد هستیم در نوع دیگر آموزش ها به سراغ دوره های تخصصی برویم که از جمله آن ها می توان به برگزاری دوره تهیه کنندگی هنرهای نمایشی، گالری داری، هنرگردانی با اساتید تراز اول رشته ها اشاره کرد.

شکرالهی در عین حال گفت: همچنین برای دسترسی و بهره مندی علاقمندان ما از دانش و تجربه اساتید پیشکسوت حوزه فرهنگ و هنر با برگزاری دوره های پیشرفته (master class) بهره خواهیم برد.

وی با اشاره به برگزاری دوره های مشق حرکت با درونمایه تئاتر ایرانی ، اظهار داشت: در این دوره ها از محضر اساتید بی بدیل هنر همچون علی نصیریان، داریوش مودبیان و داود فتحعلی بیگی بهره خواهیم برد.

مدیرعامل شرکت ماه تصریح کرد: معتقدیم برگزاری دوره هایی که از ساختار استاد شاگردی و مدل ایده تا اجرا استفاده می کنند، سبب احیای هنر و فرهنگ از یک سو و عامل تقویت اقتصادی با انتقال تجارب اقتصادی اساتید خواهند شد.

وی همچنین در ادامه سخنان خود به موضوع مشاوره توسط شرکت ماه اشاره و درباره نوع فعالیت و کار مشاوره، خاطرنشان کرد: مشاور «شرکت ماه» در کنار مجموعه هایی که در حوزه اقتصادی‌سازی اجرای آثار خود مشکل دارند، حضور دارد و پروژه را از ایده تا اجرا هدایت می کند.

مدیر عامل مسیر اقتصاد هنر در ادامه موضوع آموزش در اقتصاد هنر را از دیگر بخش های فعالیتی «شرکت ماه» دانست و گفت: با توجه به اهمیت مبحث آموزش، دوره‌های کوتاه مدت برنامه ریزی کرده ایم. در گام نخست، دوره تهیه‌کنندگی آماده برگزاری است که با اساتید آشنا با اقتصاد نمایش و هنرمندانی مانند آقایان حسین پارسایی و مهرداد رایانی برای برگزاری این دوره مذاکره کرده ایم و آغاز ثبت نام این کلاس‌ها در سال جاری خواهد بود.

شکرالهی با اشاره به اهمیت آموزش ورود به بازار "ان اف تی" در زمینه هنرهای دیجیتال، اظهار داشت: با توجه به رشد روز افزون اقتصاد دیجیتال و مجازی، برای حضور هنرمندان در بسترهای نو در این مرکز تمهیداتی در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال دوره nft برای هنرمندان تجسمی به صورت برخط برگزار خواهد شد. این دوره با مشارکت هنرمندان متخصص دراین حوزه تعریف شده است و به علاقمندان راه و رسم ورود و رشد دراین بستر را می آموزند. این دوره شامل چندین ماه پشتیبانی نیز هم خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته