دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بهار کتابخوانی| مسئول غرفه انتشارات خوارزمی:

نوجوانان به تاریخ معاصر ایران علاقه‌مند شده‌اند

نوجوانان به تاریخ معاصر ایران علاقه‌مند شده‌اند
مسئول غرفه انتشارات خوارزمی معتقد است که نوجوانان نسبت به گذشته به تاریخ معاصر ایران علاقه‌مند شده‌اند.
کد خبر : 911465

فاطمه حبیبی در حاشیه سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار آنا تصریح کرد: قبلاً مراجعان ما عموماً افراد میانسال بودند، اما در سال‌های اخیر جوان‌تر‌ها و حتی نوجوانان بیشتر مراجعه می‌کنند و به دنبال تهیه و مطالعه کتاب‌های تاریخ و ادبیات معاصر هستند.

وی با بیان اینکه گروهی از جوانان به توصیه اساتید خود و گروهی صرفاً با علاقه‌مندی شخصی خود برای تهیه این کتاب‌ها مراجعه دارند، اضافه کرد: ما در نشر خوارزمی به دلیل غنای کتاب‌ها و نویسنده‌های شناخته شده نیازی به برندسازی کتاب‌ها نداشتیم و با این وجود علاقه‌مندان بسیاری به این نشر مراجعه می‌کنند.

مسئول غرفه انتشارات خوارزمی با اشاره به معرفی ۱۰۵ عنوان کتاب در نمایشگاه و تجدید چاپ ۱۵ عنوان کتاب توسط این انتشارات در خصوص وضعیت نقد محتوایی کتاب‌های موجود در بازار تاکید کرد: جمعی را با عنوان منتقدان محتوایی کتاب نمی‌شناسم و اینکه در خصوص کتاب‌ها اطلاعات داشته و نسبت به نقد آن اهتمام داشته باشند.

به گفته حبیبی، مردم عادی کتابخوان بیش از سایر اقشار در خصوص کتاب‌ها نظرات سازنده داشته باشند؛ اما اینکه گروه مشخصی مسئولیت نقد حرفه‌ای و تخصصی کتاب‌ها را داشته باشند وجود ندارد.

وی درباره معرفی و رونمایی کتاب‌ها گفت: بستر مشخصی برای رونمایی کتاب نداریم و هر ناشری در فضای مجازی یا با تدارک جمعی در کتاب فروشی‌ها نسبت به رونمایی کتاب اقدام می‌کند.

مسئول غرفه انتشارات خوارزمی افزود: بیشتر از اینکه رونمایی کتاب‌ها در فضایی مانند نمایشگاه کتاب تاثیر داشته و دلیل توجه به یک کتاب یا خرید آن باشد، این فضای مجازی است که تاثیر بیشتری در معرفی کتاب‌ها دارد.

حبیبی متذکر شد: ناشرانی که در فضای مجازی کتاب‌های خود را معرفی می‌کنند، بیشتر در فروش کتاب موفق هستند.

لازم به ذکر است سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت جاری در محل مصلای تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته