دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون وزیر راه در همایش مدیریت ایمنی و ترافیک؛

برای نگهداشت جاده‌های کشور ۲۸۰ همت پول نیاز است!

برای نگهداشت جاده‌های کشور ۲۸۰ همت پول نیاز است!
داریوش امانی گفت: در دنیا شاخصی برای نگهداری جاده‌ها وجود دارد و مثلا می‌گویند نرخ استهلاک هر جاده برای هر کیلومتر ۴درصد است. با این فرمول امروز برآورد ما برای نگهداشت جاده‌ها و راه‌های کشور ۲۸۰ هزار میلیارد تومان است!
کد خبر : 911272

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم افتتاحیه ششمین همایش بین‌المللی مدیریت ایمنی و ترافیک صبح امروز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت در سالن همایش نورالرضا (جنب شهرک آزمایش) برگزار شد.

در افتتاحیه این همایش که بیش از ۱۰ دانشگاه و مرجع خارجی و ۱۸ دانشگاه داخلی آن را همراهی کردند، تعداد زیادی از مدیران و روسای پلیس راهور فراجا، وزارت راه و شهرسازی و دانشگاه‌های سراسر کشور حضور داشتند.

داریوش امانی معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این مراسم با اشاره به مشکلات موجود در جاده‌های کشور گفت: عدم تناسب ظرف و مظروف در اکثر جاده‌های ما مشهود است. به عنوان مثال جاده تهران -قم برای سال ۵۸ است و در خوشبینانه‌ترین حالت باید تا سال ۹۸ فکری به حال آن می‌شد. این جاده قبلا فقط در آخر هفته ها شلوغ بود اما حالا هرروز این شبیه به ساعات شلوغ اتوبان همت شده است.

وی با اشاره به وجود نقاط پرحادثه در جاده‌های سراسر کشور گفت: این نقاط یک شبه ساخته نشده اما به مرور زمان بخشی از جاده ناایمن می‌شود که بعضا به دلیل دخالت‌های محلی در جاده‌هاست. سال گذشته ۸۸۷ نقطه پرحادثه را شناسایی کردیم که بیش از نیمی از آن تا پایان سال گذشته برطرف شد و قول می‌دهیم تا پایان سال مابقی این نقاط هم با کمک پلیس راهور برطرف شود.

امانی با اشاره به مشکلات مربوط به نگهداری راه‌ها و جاده‌ها گفت: در دنیا شاخصی برای نگهداری جاده‌ها وجود دارد و مثلا می‌گویند نرخ استهلاک هر جاده برای هر کیلومتر ۴درصد است. با این فرمول امروز برآورد ما برای نگهداشت راه‌های کشور ۲۸۰ هزار میلیارد تومان است! در حالی که تمام تلاش ما سال گذشته برآورد ۲۲ هزار میلیارد تومانی داشت که با بودجه مورد نیاز تفاوت بسیار زیادی دارد. ما در بحث زیرساخت‌ها مشکل داریم و باید این مشکلات برطرف شود.

معاون وزیر راه در پایان سخنانش گفت: دستگاه‌های مختلف هرچه بیشتر در کنار هم باشند و همدیگر را همراهی کنند مشکلات با سرعت بیشتری برطرف می‌شود. به عنوان مثال دلیل ندارد هر سازمانی یک شماره مجزا برای امدادرسانی در جاده‌ها داشته باشد. در همه جای دنیا یک شماره ثابت وجود دارد و و مابقی سازمان‌ها ذیل آن قرار دارند. از طرف دیگر ما باید تمام دستگاه‌ها را در جاده‌ها یک جا تجمیع کنیم تا بتوانیم حوادث را به بهترین شکل مدیریت کنیم. اگر این اتفاق رخ دهد نتایج آن برای مردم نیز مشهود است.

در ادامه این مراسم ارتباط آنلاین با استاد تمام دانشگاه وین اتریش در زمینه مسائل ترافیکی و راه‌سازی صورت گرفت که در این بخش مترجمی برای حضار در سالن وجود نداشت و این باعث شد بسیاری از حاضران در سالن بدون توجه به صحبت‌های پرفسور اتریشی، یا سر خود را با تلفن همراهشان گرم کنند، یا از سالن بیرون بروند تا هوایی بخورند!

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته