دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کنسرت مشترک کیوان ساکت و وحید تاج در رفسنجان برگزار می شود

کنسرت مشترک کیوان ساکت و وحید تاج در رفسنجان برگزار می شود
کنسرت مشترک کیوان ساکت آهنگساز و نوازنده تار و سه‌تار و وحید تاج خواننده خردادماه در رفسنجان برگزار می‌شود.
کد خبر : 911586

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، کیوان ساکت آهنگساز و نوازنده تار و سه‌تار با اعلام این خبر اظهارداشت: هم اکنون در تدارک و برنامه‌ریزی برای برگزاری کنسرت هستیم و قرار است در رفسنجان به اجرای برنامه بپردازیم.

وی گفت: خوانندگی این کنسرت به عهده وحید تاج است که این کنسرت سوم و چهارم خردادماه ساعت ۲۰ در تالار خیام رفسنجان برگزار می‌شود.

ساکت افزود: بخشی از این کنسرت به بداهه‌نوازی اختصاص دارد و قرار است در بخش دیگر قطعات هامون، دریا، توفان، خاک وطن، بیات راجع، باران و... برای مخاطبان اجرا شود.

این آهنگساز و نوازنده سه تار بیان کرد: در این کنسرت از ساز‌های دف، تنبک، عود، تار باس، کمانچه آلتو، نی، کمانچه و... استفاده می‌شود.

ساکت درباره اعضا و نوازندگان گروه اظهارداشت: در این کنسرت سعید مشرف شاه، امیر شریفی پور، سیاوش تحویلی، محمدرضا یزدی پور، محمد نیکوکار، علی آزادی، سینا جهان آبادی و پاشا هنجنی از اعضا و نوازندگان گروه هستند.

ساکت و تاج سال گذشته نیز با همراهی گروه موسیقی «وزیری» کنسرت‌های مشترکی را در بعضی از شهر‌های کشور همچون اسدآباد، ملایر و رزن زرین شهر اصفهان، سمنان و ساری برگزار کردند.

کیوان ساکت آهنگساز و نوازنده تار و سه‌تار سال ۱۳۷۵ گروه وزیری را تأسیس کرد و آثار زیادی را با این گروه اجرا کرده است. او سال ۱۳۶۹ به دعوت پرویز مشکاتیان به عنوان تک‌نواز به گروه عارف دعوت شد و حاصل این همکاری آثاری است نظیر «افشاری مرکب»، «افق مهر»، «وطن من» با صدای ایرج بسطامی و «مقام صبر» از ساخته‌های پرویز مشکاتیان با تکنوازی تار کیوان ساکت و آواز علیرضا افتخاری است.

ساکت تاکنون در اغلب شهر‌های ایران و کشور‌های جهان با هدف اشاعه موسیقی ایرانی، تار و سه تار کنسرت‌های متعددی را اجرا کرده است. آلبوم‌های جامه دران، سبکبال، دیدار شرق و غرب، فسانه (با صدای ایرج بسطامی)، بی‌کاروان کولی (با صدای ایرج بسطامی)،‌ای وطن (با صدای فاضل جمشیدی)، آشنایی با آواز دشتی (با صدای رضا شاکری)، شرق اندوه، رقص انگشتان (ضبط شده در استودیو چایکوفسکی در مسکو)، کتاب‌های گزیده ردیف کاربردی موسیقی ملی ایران، بیائید تار و سه تار بنوازیم، چرخ نیلوفری، در سایه سار بید و با موج تا کرانه از آثار این هنرمند است

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته