دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گالری استخر

سرامیک در نگاهی دیگر نمایشگاهی شد

سرامیک در نگاهی دیگر نمایشگاهی شد
نمایشگاه گروهی آثار سرامیکی با عنوان «#۰۰a۶۹۳» به کیوریتوری نرگس فراهانی روز جمعه، ۲۸ اردیبهشت در گالری استخر به نمایش درمی‌آید.
کد خبر : 911589

به گزارش گروه فرهنگ  و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، این نمایشگاه با نگاهی معاصر به هنر سرامیک و با آثاری از هنرمندان فعال در این هنر به نام‌های، مهرداد ابوطالبی، مینا امانی، سوگل آذرشب، مریم بهمنش، ندا جلیلی، هدیه خوزان، رضا دوست، مسعود سهیلی‌نژاد، حسین کهفی، کیمیا گرامی‌نژاد و سوگل موحدپور برگزار می‌شود.

آثار این نمایشگاه به رنگ سبز خلق شده‎‌اند وعنوان این مجموعه نیز بر اساس کد رنگ سبز انتخاب شده است.

فراهانی در توضیح این نمایشگاه نوشته: «سرامیک در تاریخ هنر ایران از قدمت و پیشینه‌ای کهن برخوردار است. از همان دوران تاریخی یعنی از هزاره‌های پیش از میلاد، سرامیک بیشتر به‌عنوان یک ماده‌ی کارکردگرا شناخته شده و در زندگی روزمره‌ی انسان‌ها، به‌ویژه ما ایرانیان، نقشی به‌سزا داشته است؛ آن‌چنان که اکنون نیز دارد. حال در دوران معاصر و با توجه به اهمیت پژوهش و نظریه، پرداختن دوباره به جنبه‌های تازه و گوناگون سرامیک بیش‌ازپیش حس می‌شود - جنبه‌هایی که فرصت بررسی سرامیک از منظر‌های دیگر را نیز فراهم می‌کنند و موجب جلب توجه ما به اتفاقات تازه و نگاه‌های جدیدی می‌شوند که در مواجهه با سرامیک، فارغ از این‌که کاربردی باشد یا غیرکاربردی، شکل گرفته‌اند. انگیزه‌ی اصلی برپایی این نمایشگاه تامل بر چگونگی برخورد هنرمندان نسل جوان با رسانه‌ی سرامیک در جهت تکامل ایده اثر و انتقال معنایی است که در نظر داشته‌اند.»

علاقه‌مندان به بازید از نمایشگاه «#۰۰a۶۹۳» می‌توانند هر روز از تاریخ ۲۸ اردیبهشت تا ۱۷ خرداد از ساعت ۱۷:۰۰ الی ۲۱:۰۰ در گالری استخر واقع در ایوان ربط حضور یابند.

نشانی گالری: شریعتی، بالاتر از پل رومی، کوچه رضایی، پلاک ۶، ایوان ربط، گالری استخر

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته