دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شکرریز:

«سالک فکرت» روایتگر زندگی ابراهیمی دینانی است

کارگردان «سالک فکرت» گفت: این مستند زندگی غلامحسین ابراهیمی دینانی استاد برجسته فلسفه را به تصویر می‌کشد که قرار است در جشنواره سینما حقیقت به نمایش درآید.
کد خبر : 342894
20171209181309_thumbnail_770x470.jpg

بیژن شکرریز در گفتگو با خبرنگار حوزه سینمای گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، اظهار کرد: مستند «سالک فکرت» نگاهی جدیدی به زندگی غلامحسین ابراهیمی دینانی استاد برجسته فلسفه و حکمت دارد که قرار است 22 آذر ماه در جشنواره سینما حقیقت که در پردیس سینمایی چارسو است، دو سانس نمایش داشته باشد.


این کارگردان سینما و تلویزیون هدف از ساخت این فیلم را علاقه به این استاد برجسته فلسفه عنوان کرد و افزود: سینما و فلسفه خواندم و دینانی هم یکی از کاراکترهای فلسفه اسلامی است که در بین نسل جوان و با تجربه‌ها و حتی کسانی که اصلاً تخصص دانشگاهی ندارند، جایگاه عجیبی دارد و احساس کردم که این شخصیت لایه‌های پنهانی دارد.


غلامحسین دینانی


وی به زمان ساخت فیلم اشاره کرد و گفت: ساخت مستند دو سال و نیم طول کشید و سعی شده دکوپاژ نداشته باشد؛ در حقیقت به نحوی دوربین همراه دینانی است و خود او راوی فیلم است؛ موسیقی‌ها نیز بنا به حالات مختلف دینانی در سکانس‌های مختلف تغییر می‌کنند.


شکرریز با بیان اینکه به گفته هیأت داوران این مستند جزو پر سر و صداترین برنامه‌هایی است که در این جشنواره است، بیان کرد: مستند نجابت دارد.


وی درباره کار جدید خود گفت: مجموعه مستندی به نام «سرزمین ملکوت» را در حال ساخت دارم که به 20 چهره اهل فلسفه و ادبیات و هنر می‌پردازد و تاکنون 80 درصد آن فیلمبرداری و پنج شخصیت دیگر آن برای فیلمبرداری باقی مانده است.


شکرریز با بیان اینکه تهیه‌کنندگی آن برعهده علیرضا حسینی است و تاکنون همدلی و حمایت کرده است، گفت: سرمایه‌گذاران آن معاونت سیما، مصطفی کرمی، سید مرتضی میرباقری، محمد احسانی، مسعود جوادی و سید عباس صالحی از وزارت ارشاد هستند.


انتهای پیام/4072/4046/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته