صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۴ - ۱۹ تير ۱۳۹۵

مدیرکل دفتر حقوقی شرکت فرودگاه‌ها خبرداد؛ ارایه خدمات به ایرلاین‌ها متناسب با میزان وصول مطالبات

عضو هیات مدیره و مدیرکل دفتر حقوقی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفته است که از این به بعد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در همه فرودگاه‌های خود، متناسب با میزان وصول مطالباتش از هر ایرلاین‌ به آن‌ها خدمات ارائه می‌دهد.
کد خبر : 99992

به گزارش گروه اقتصادی آنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معصومه ابراهیمی با بیان اینکه مدیرعامل این شرکت به اتهام عدم اقدام به موقع برای وصول مطالبات از شرکت‌های هواپیمایی بدهکار مورد بازخواست قرار گرفته است، افزود: از این پس عملکرد ایرلاین‌ها در پرداخت به موقع بدهی‌هایشان را با جدیت رصد می‌کنیم و میزان ارایه خدمات و امکانات در فرودگاه‌های کشور به هر ایرلاینی، متناسب با میزان وصول مطالباتش خواهد بود.


وی ضمن تقاضا برای قیاس میان نحوه اقتصادی و بازرگانی فعالیت کردن ایرلاین‌ها در سایر کشورها و ایرلاین‌ها در ایران، تاکید کرد: باید میزان بازدهی و عملکرد ایرلاین‌ها از بعد بازرگانی ونحوه استفاده بهینه آن‌ها از منابع مشخص شود. منابع ایرلاین ولو اینکه خصوصی باشد به کل کشور تعلق دارد. بنابراین، همه باید حساس باشیم تا این سرمایه‌ها به خوبی صیانت شوند.


ایرلاین‌ها باید کاملا حرفه‌ای- بازرگانی فعالیت کنند


وی با تاکید بر اینکه ایرلاین‌ها باید کاملا حرفه‌ای- بازرگانی فعالیت کنند، بیان کرد: هدف از آزادسازی قیمت‌های حمل و نقل هوایی تناسب میان درآمد و هزینه‌ها و ایجاد زمینه لازم برای حرفه‌ای ـ بازرگانی فعالیت کردن ایرلاین‌ها بوده است. این تفکر در بدنه وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی کشوری و دولت خدمتگزار هم وجود دارد. ایرلاین‌ها هر اندازه کندتر و دیرتر در این مسیر حرکت کنند خودشان متضرر می‌شوند زیرا مردم در دراز مدت متوجه ضعف ایرلاین‌های ضعیف و بدحساب شده و به تدریج پایگاه آن‌ها در میان مشتریان حمل‌ونقل هوایی از دست می‌رود.


ابراهیمی عنوان کرد: البته شخصاً امیدورایم برای هیچ ایرلاینی این اتفاق نیفتد در صورت عدم توانایی ایرلاین‌ها برای فعالیت براساس اصول صحیح بازرگانی آن‌ها می‌توانند با توقف فعالیت خو یا تعطیلی موقت به تامین منابع و تقویت خود پرداخته و مجددا فعالیت خود را از سرگیرند.


وی افزود: همچنین از تشکل حرفه‌ای انجمن شرکت‌های هواپیمایی که وظیفه هماهنگی فعالیت ایرلاین‌ها را برعهده دارد، تقاضا داریم وارد این حوزه شده و دولت را کمک کند. انتظار ما از این تشکل این است که ایرلاین‌ها را نسبت به وظایف قانونی خود مطلع و مکلف کند. در واقع وظیفه این انجمن علاوه بر کمک به ایرلاین‌ها، شناسایی نقاط ضعف و تلاش برای اصلاح آن است.


ارایه خدمات به ایرلاین‌ها متناسب با عملکرد آن‌ها خواهد بود


مدیرکل دفتر حقوقی شرکت فرودگاه‌ها تاکید کرد: از این پس شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در همه فرودگاه‌های خود، متناسب با میزان وصول مطالباتش از هر ایرلاین‌ به آن‌ها خدمات ارائه می‌دهد. هر ایرلاینی که همکاری و تعامل خوبی کند به همان میزان انتظار داشته باشد که در هر فرودگاه از این شرکت خدمات مناسبی دریافت کنند. ضمناً از این پس به شدت به دنبال احقاق حقوق قانونی‌مان هستیم و دستگاه‌های نظارتی هم بر این امر نظارت می‌کنند.


وی توصیه کرد تا ایرلاین‌ها از فرصتی که در اختیارشان قرار گرفته به خوبی استفاده کنند تا موجبات رضایت مردم و دولت فراهم شود و صنعت هوانوردی کشورمان هم در صحنه بین‌المللی جایگاه شایسته خود را داشته باشد. همچنین با ادای تکالیف قانونی خود مبنی بر تأدیه به موقع وجوه خدمات دریافتی از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از اتلاف وقت ما و تحمیل هزینه‌های غیر ضرور جلوگیری کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر