صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۴۰ - ۱۸ تير ۱۳۹۵

خطیب جمعه تهران: برخی خیال می‌کنند بیت‌المال صاحب ندارد/ آیا مسئولان خواب بودند این همه غارت و دزدی انجام شد؟

امام جمعه موقت تهران با انتقاد از حقوق‌های نامتعارف برخی مدیران گفت: 950 نفر در این کشور غارتگری کرده‌اند و رقم کمی نیست.
کد خبر : 99882

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران در مصلای امام خمینی(ره) با اشاره بهحقوق‌های نجومی برخی مدیران گفت: اگر خون به عضوی نرسد آن عضو فلج می‌شود و چه بسا منجر به مرگ انسان می‌گردد یا انسان را ناقص و علیل می‌کند.


خطیب جمعه تهران گفت: مردم و مسئولان ما باید بدانند این ثروتی که به عنوان بیت‌المال در کشور وجود دارد مانند خونی است که در بدن جریان دارد و باید به تمام اعضا برسد.


وی تأکید کرد: 950 نفر در این کشور غارتگری کرده‌اند و رقم کمی نیست. اینها حقوقی بین 15 تا 50 میلیون داشتند، آنها از مدیران بخش‌های بانکی، بیمه‌ای و شرکت‌های دولتی بوده‌اند که رقم بالاتر از 50 میلیون را هم شنیده‌ایم؛ بحث از 200 میلیون کمتر و بیشتر است.


وی تاکید کرد: برخی خیال می کنند بیت‌المال صاحب ندارد و هر چه بتوانند به هر عنوانی از بیت المال برداشت و دریافت کنند خوب و زرنگی است. نه آقا اشتباه کردید، یک ریالی که از بیت‌المال می گیری صاحب دارد، همینطور که حاضر نیستی در جیب طرف دست ببری و دزدی کنی می گویی این پول صاحب دارد، این ریال ها، تومان ها و میلیون ها همه صاحب دارد و صاحبان این پول، حدود 80 میلیون مردم کشور هستند.
خطیب جمعه تهران گفت: غارتگر بیت المال بداند که واقعا دزد است، دزدی می کند و مال 80 میلیون آدم را می دزدد. حکومت امیرالمومنین ساقط و فلج نشد مگر به واسطه همین غارتگران. غارتگران بیت‌المال که عادت به غارتگری داشتند امیرالمؤمنین خواست جلوشان را بگیرد اینها در جنگ جمل با علی جنگیدند .
وی تأکید کرد: مسأله ساده‌ای نیست، ممکن است این غارتگری به سقوط یک حکومت منجر شود. در کربلا خیلی از اینها که جنایت می‌کردند به واسطه این بود که به پول برسند.


به ما گفته می‌شود بودجه نیست. چرا، بودجه هست ولی در کنار این بودجه‌های کلان متأسفانه دزد هم فراوان هست

موحدی کرمانی گفت: آن 10 نفر کثیف و لعین به پسر زیاد گفتند به ما خیلی جایزه بده ما بدن حسین ابن علی را زیر سم اسب‌ها له کردیم، به ما پول بده؛ آنها دنبال پول بودند.


950 نفر در این کشور غارتگری کرده‌اند


موحدی‌کرمانی گفت: اینها چه کسانی هستند که مثل زالو به این نظام چسبیده‌اند و دارند خون مردم را می‌مکند و نمی‌گذارند که این خون به مظلومان و محرومان و به کسی که می‌خواهد نسخه داروی خود را بگیرد و ندارد، برسد.


موحدی‌کرمانی با اشاره به موضوع حقوق‌های نجومی گفت: قرآن در مورد بیت‌المال عبارتی دارد و می‌فرماید اگر در بین شما سفیهی بود که مالک بود و مال و ثروت داشت، پدر مرده و دارایی زیادی به او رسیده اما این بچه سفیه است و نمی‌تواند پول‌ها را درست به مصرف برساند و ضایع می‌کند، قرآن می‌فرماید پول را دست او ندهید و او را با پولش اداره کنید و این پولی که موجود است در جامعه عامل قیام شماست.


امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: شما روی پای خودتان وقتی می‌توانید بایستید که اقتصاد سالم داشته باشید و وقتی اقتصادی سالم دارید که سرمایه‌ها درست به‌کارگیری و استفاده شود.


آیت‌الله موحدی‌کرمانی ادامه داد: آیات قرآن وقتی نام از نماز می‌برد به دنبالش زکات است؛ رمز آن هم این است که این دو را خداوند با هم قبول می‌کند. اگر کسی به نماز بچسبد اما فقرا را فراموش کند و به امر زکات نپردازد خداوند نمازش را هم قبول نمی‌کند. کما این که اگر کسی تقوا را بچسبد اما ارحام و خویشاوندان را فراموش کند خداوند تقوا را هم از او نمی‌پسندد و قبول نمی‌کند و همین‌طور مسأله پدر و مادر؛ اگر کسی شکرگزار خدا باشد اما شکرگزار پدر و مادر نباشد خداوند شکر او را قبول نمی‌کند.


در کنار این بودجه‌های کلان دزد فراوان هم هست


امام جمعه موقت تهران افزود: به ما گفته می‌شود بودجه نیست. چرا، بودجه هست ولی در کنار این بودجه‌های کلان متأسفانه دزد هم فراوان هست.


وی اظهار داشت: نمی‌دانم مسئولان مربوط خواب بودند؟ چقدر خواب؟ یکی به نادرشاه گفت خانه‌ام را دزد زد هر چه داشتم برد گفت خواب بودی یا بیدار گفت خوابیده بودم گفت می‌بایست بیدار و مراقب پول‌هایت باشی. گفت من خوابیدم فکر کردم تو بیداری.


موحدی کرمانی افزود: مردم می‌گویند ان‌شاء الله مسئولان بیدارند. خواب بودند مسئولان؟ این همه غارت، این همه دزدی و این رقم بالای 950 نفر؟ این کارها شد و اینها خواب بودند؟ مگر نمی‌شد اگر بیدار بودند جلوی این غارتگری‌ها گرفته شود؟


خطیب جمعه تهران افزود: یک لایحه دولت می‌داد، یک طرح نمایندگان می‌دادند؛ با یک طرح و لایحه، یک قانون وضع و جلوی این غارتگری‌ها گرفته می‌شد. چرا این کار را نکردند؟ بازرسی کل کشور کجا بود؟ دیوان محاسبات کجا بود؟


موحدی کرمانی اظهار داشت: امیرالمؤمنین می‌فرماید شما باید جاسوس سری داشته باشید. آقای مالک باید تو افراد زیادی در کشور داشته باشی که همه جا حضور داشته باشند و ببینند در این کشور چه می‌گذرد. چه کسی خیانت می‌کند، کی خیانت نمی‌کند و چه کسی امین است. چرا از این جاسوس‌های سری مسئولان ندارند؟ چرا از این مسائل باخبر نیستند؟


وی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند دریافت‌های نامشروع باید به بیت المال برگردانده شود، افرادی که مرتکب بی‌قانونی شده‌اند باید مجازات شوند، افرادی که از قانون سوء استفاده کرده‌اند باید برکنار شوند. پدیده دریافت‌های نامشروع نتیجه ترویج اشرافی‌گری، تجمل و اسراف در جامعه است، برداشت نامشروع از بیت‌المال خیانت به آرمان‌های انقلاب است. در گذشته کوتاهی‌هایی و غفلت‌هایی شده که باید جبران شود این‌گونه نباشد که سر و صدایی به پا شود ولی بعدا قضیه به فراموشی سپرده شود.


مردم منتظر عمل در برخورد با بی‌قانونی‌ها هستند


گاهی گفته می‌شود همه مدیران که این‌گونه نیستند واقعا خنده‌آور است، نه، مگر می‌خواهید همه اینجوری باشند؟ آیا 950 نفر کم است؟

موحدی کرمانی افزود: به دولتمردان عرض می‌کنم، به مسئولان مربوط عرض می‌کنم مردم منتظر هستند که شما چه می‌کنید. بله دستور داده شده استولی منتظر عملند که ببینند با این 950 نفر شما چه برخوردی می‌کنید و آیا پول‌هایی که اینها خورده‌اند به بیت‌المال برگردانده می‌شوند یا نمی‌شوند.


انسان خائن لیاقت ندارد در حکومت اسلامی مسئول باشد


خطیب جمعه تهران گفت: آیا خائنین به طور کامل از هر مسئولیتی کنار زده می‌شوند؟ انسان خائن که لیاقت ندارد در حکومت اسلامی مسئول باشد.


وی افزود: قرآن برای استفاده از بیت المل معیار دارد و می‌گوید بسنج و به اندازه کاری که برای مردم می کنی از بیت المال بردار. آقایی که عضو هیات مدیره هستی چه هنری کردی که حالا 50 میلیون پول برای خودت برمی‌داری. هنرت چه بوده چه کار کردی؟ چه خدمتی کردی؟ به اندازه خدمتی که به بیت‌المال کردی، پول بردار؛ بیشترش حرام است.


موحدی‌کرمانی ادامه داد: قرآن می‌فرماید بدبخت‌ها آیا فکر نمی‌کنید قیامتی هم هست؟ در قیامت جواب خدا را چه می‌دهید که ان‌شاء الله در همین دنیا هم رسوا خواهید شد. بالاخره ما انتظار داریم از دولت، مسئولان همه و همه انتظار داریم نتیجه عملی این بخشنامه‌ها را مشخص کنند، مشخص کنند چقدر دزدیده شده و برگردانده شده به بیت‌المال، روشن کنند برای مردم. مردم ناراحتند و حق هم دارند ناراحت باشند همه ما ناراحتیم.


وی افزود: گاهی گفته می‌شود همه مدیران که این‌گونه نیستند واقعا خنده‌آور است، نه، مگر می‌خواهید همه اینجوری باشند؟ آیا 950 نفر کم است؟


انتهای پیام/

ارسال نظر