صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

فرهنگ‌

علم

سیاست و جهان

اقتصاد

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۱۴:۱۴ | ۲۹ / ۰۶ /۱۴۰۴
| |

کاربران رایگان اسپاتیفای قادر به انتخاب و پخش آهنگ دلخواه شدند

سرویس پخش موسیقی اسپاتیفای، در اقدامی جدید با هدف افزایش تعامل کاربران و تقویت درآمد تبلیغاتی خود، امکان جست‌وجو و پخش مستقیم هر آهنگ دلخواه را برای ۴۳۳ میلیون کاربر رایگان خود در سراسر جهان فراهم کرد. این در حالی است که پیش از این، کاربران رایگان فقط به پخش تصادفی با امکان محدود برای رد کردن آهنگ‌ها دسترسی داشتند.
کد خبر : 998276

این شرکت اعلام کرد که کاربران نسخه رایگان در سطح جهانی از این پس می‌توانند هر قطعه موسیقی مورد نظر خود را جست‌و‌جو کرده و به صورت کامل پخش کنند یا آهنگی را که توسط یک دوست یا هنرمند در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، بشنوند. به واسطه این قابلیت‌های جدید، کاربران می‌توانند به جای پخش تصادفی، هر آهنگ دلخواه را جست‌و‌جو کرده و مستقیماً پخش کنند یا قطعه‌ای را که از طریق شبکه‌های اجتماعی دریافت کرده‌اند، بشنوند. این تحول، تجربه کاربری رایگان را به شکل چشمگیری بهبود بخشیده و به سطح اشتراک پولی نزدیک‌تر می‌کند؛ چرا که تا پیش از این، کاربران موبایل فقط به پخش درهم موسیقی با امکان محدود برای رد کردن آهنگ‌ها دسترسی داشتند.

اگرچه این تغییر یک مزیت بزرگ برای کاربران رایگان محسوب می‌شود، اما با محدودیت‌هایی همراه است. اسپاتیفای اعلام کرد که کاربران نسخه رایگان موبایل یک سهمیه مشخص «زمان پخش درخواستی» در طول روز خواهند داشت. پس از اتمام این سهمیه روزانه، حساب کاربری آن‌ها به حالت قبل بازگشته و مجدداً با محدودیت در تعداد پرش از آهنگ‌ها در هر ساعت مواجه خواهند شد. این شرکت از اعلام زمان دقیق این سهمیه خودداری کرد، اما تأکید می‌کند که مشترکین نسخه پولی با چنین محدودیت‌هایی رو‌به‌رو نخواهند بود.

این تصمیم در شرایطی اتخاذ شده است که کسب‌وکار تبلیغاتی اسپاتیفای با چالش‌هایی رو‌به‌رو است. دنیل اک، مدیرعامل این شرکت، اخیراً به سرمایه‌گذاران اعلام کرده بود که این شرکت در زمینه تبلیغات بسیار کند عمل کرده است. هدف اسپاتیفای این است که درآمد حاصل از تبلیغات به ۲۰ درصد از کل درآمد شرکت برسد، اما این رقم تا ماه ژوئن تنها به ۱۱ درصد رسیده بود. با ارائه این قابلیت‌های جدید، اسپاتیفای امیدوار است با افزایش مشارکت پایگاه عظیم کاربران رایگان خود، آنها را در معرض تبلیغات بیشتری قرار دهد و به اهداف درآمدی خود نزدیک‌تر شود.

همچنین، قابلیت جدید به کاربران رایگان این امکان را می‌دهد که هنگام مشاهده‌ی یک آهنگ به اشتراک گذاشته شده در شبکه‌های اجتماعی، مستقیماً آن را در اسپاتیفای پخش کنند. این ویژگی به طور مشخص کاربران را تشویق می‌کند تا با دیدن موسیقی در سکوهایی مانند اینستاگرام، که امکان اشتراک‌گذاری قطعات اسپاتیفای در استوری یا «Notes» را فراهم می‌کند، برنامک اسپاتیفای را باز کرده و به آهنگ گوش دهند. این قابلیت، تعامل بین اسپاتیفای و سایر سرویس‌ها را تقویت می‌کند.

اسپاتیفای تأکید کرده است که برخی از ویژگی‌های کلیدی مانند پخش موسیقی با کیفیت lossless (بدون افت کیفیت)، پلی‌لیست‌های هوش مصنوعی و میکس همچنان به صورت انحصاری برای مشترکین پریمیوم باقی خواهند ماند. با این حال، قابلیت‌هایی مانند پیام‌ها و لیست پخش شخصی‌سازی‌شده که به تازگی برای کاربران جهانی عرضه شده‌اند، همانند گذشته برای هر دو گروه کاربران رایگان و پولی در دسترس خواهند بود.

کاربران رایگان بخش عمده‌ای از پایگاه کاربری اسپاتیفای را تشکیل می‌دهند. بر اساس گزارش آخرین فصل مالی، از مجموع ۶۹۶ میلیون کاربر فعال ماهانه این شرکت، ۴۳۳ میلیون نفر کاربر رایگان با پشتیبانی تبلیغات بوده‌اند. این در حالی است که تعداد مشترکین پریمیوم در این دوره ۲۷۶ میلیون نفر اعلام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر