صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گلایه اعضای شورای شهر درباره بی‌اطلاعی از عزل و نصب‌ها در شهرداری

اعضای شورای شهر تهران با اعتراض به عدم اطلاع رسانی در خصوص تغییر معاونان شهردار بر لزوم انجام این کار پیش از تغییرات کلان در مدیریت شهری تاکید کردند.
کد خبر : 99515

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، موضوع اعتراض به تغییرات مدیریتی و عدم اطلاع رسانی به اعضای شورای شهر تهران تذکری بود که در ابتدای دویست و هفتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد.
احمد حکیمی پور، نخستین عضوی بود که به این موضوع تذکر داد و گفت: در حالی 4 معاون و دو شهردار مناطق مهم شهر تهران تغییر می‌کنند و در رسانه‌ها اعلام می‌شود که این موضوع بدون اطلاع شورای شهر تهران انجام شده است و تنها یک پیامک برای اعضا در این خصوص ارسال شده است؛ این موضوع در حالی اتفاق می‌افتد که اطلاعات تغییرات در رسانه‌ها منتشر شده است.
وی تاکید کرد: موضوع عدم دخالت اعضای شورای شهر در اقدامات اجرایی مبنی بر این نیست که نظر اعضای شورای شهر در این خصوص گرفته نشود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: شورایی که از اطلاعات مالی و عزل و نصب‌ها در شهرداری بی‌اطلاع باشد جایگاهش از شورای شهری با کمتر از 50 هزار نفر جمعیت هم پایین‌تر است.
حکیمی‌پور افزود: از طرفی تاکید بر سپردن اختیارات شورا به شهرداری برای خوب انجام شدن ماموریت‌های شهرداری می‌شود و از طرفی دیگر هیچ گونه هماهنگی با شورا صورت نمی‌گیرد، هرچند که انجام هماهنگی به منزله دخالت در کار اجرایی به حساب نمی‌آید.
احمد دنیا مالی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در همین خصوص اظهار کرد: اعتراضات در این خصوص به این دلیل انجام می‌گیرد که بر اساس قانون نظارت حق اعضای شورای است و از طرفی تغییرات مدیریتی در شهرداری حق شهردار است.
وی با اشاره به طرح انتخاب شهردار برای شهرهای بالای 50 هزار نفر با رای مستقیم مردم تاکید کرد: اگر قرار است که چنین قانونی ایجاد شود باید اقدامات لازم برای ارائه کابینه شهردار به شورای شهر در مباحث قانونی پیش بینی شود تا اگر معاونی نتوانست به خوبی وظیفه خود را انجام دهد شورا بتواند وی را استیضاح کند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: هم اکنون به لحاظ قانونی مشکلی وجود ندارد ولی شورای شهر باید پیگیری کند که چنین موضوعاتی با انضباط بیشتری در آینده انجام شود.
اقبال شاکری، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در همین خصوص پیشنهادی مبنی بر حضور شهردار تهران و معاونین و شهرداران مناطقی که تغییر کرده اند با حضور در جلسه روز یک شنبه به ارائه برنامه های خود در صحن شورای شهر بپردازند.
غلامرضا انصاری، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در همین خصوص به تخصص معاونینی همچون تخصص معاون اسبق منابع انسانی شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: از اینکه در این تغییرات تخصص افراد کمتر دیده شده است، اظهار تاسف می‌کنم.
وی ابراز امیدواری کرد در قالب لایحه جامع مدیریت شهری بتوان موضوعات مختلف دیده شود تا شورای شهر بتواند نظارت بهتری داشته و رسالت خود را به نحو احسن انجام دهد.
اسماعیل دوستی، عضو شورای اسلامی شهر تهران این تغییرات را نجومی و نامتعارف دانست و گفت: سوال من این است که چرا این تغییرات تنها در زمان اعیاد انجام می شود.
وی افزود: شورای شهر تهران با تغییرات مخالفتی ندارد و آنچه که موجب نامتعارف شدن تغییرات می شود تغییرات باعجله است.
نمونه این جابه‌جایی را در اواخر اسفند سال گذشته داشتیم و الان هم با نزدیک شدن به عید فطر این اتفاقات رخ می دهد شاید این یک نوع عیدی جدید باشد.
وی ادامه داد: اینکه شهردار پیش از جابه جایی مدیران با کمیسیون های مربوطه مشورت کند، اشکالی را ایجاد نمی کند ضمن اینکه در مجلس شورای اسلامی نیز پیش از جابه جایی وزرا این موضوع در کمیسیون های مرتبط مطرح می شود.
وی با تقدیر از دو معاون که تودیع شده اند گفت: معاونان اسبق فرهنگی و معاون منابع انسانی شهردار تهران دو مدیر متخصص، نجیب در مدیریت شهری بودند.
ناصر امانی، معاون برنامه ریزی و امور شورای شهرداری تهران در پاسخ به اظهارات اعضای شورای شهر تهران گفت: فلسفه انتخاب مجتبی عبدالهی به عنوان معاون فرهنگی و هنری سابقه فعالیت وی در این حوزه در طول 5 سال شهرداری منطقه و سایروظایف مرتبط با این حوزه بوده است.
وی ادامه داد: سید جعفر تشکری هاشمی نیز پیش از حضور در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیش از 15 سال تجربه فعالیت در حوزه منابع انسانی را داشت.
وی افزود: مازیار حسینی نیز فردی متخصص است ضمن اینکه در بیش از 5 سال ماموریت وی به عنوان معاون عمرانی شهردار تهران بیشترین پروژه هایی که در این حوزه انجام گرفت مربوط به موضوع حمل و نقل و ترافیک بوده است.
مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان بررسی با تاکید بر اینکه بهتر بود که هماهنگی در این خصوص با شورای شهر تهران انجام می گرفت، اعلام کرد در روز یک شنبه آتی از شهردار تهران و معاونین وی برای حضور در صحن شورای شهر تهران به منظور معرفی و اعلام برنامه هایشان دعوت می شو


انتهای پیام/

ارسال نظر