صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۷ - ۱۵ تير ۱۳۹۵

مسلمانان ترکیه امروز نماز عید فطر برگزار کردند

مردم ترکیه در جریان نماز فطر امروز خواهان دفع شر افراط و تروریسم از سر مسلمانان وبر قراری صلح، ثبات و امنیت در منطقه و جهان شدند.
کد خبر : 99472

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا به نقل از سفارت ایران در آنکارا، با اعلام رسمی سازمان امور دیانت ترکیه، امروز میلیون‌ها تن از مردم مسلمان جمهوری ترکیه پس از یک ماه روزه‌داری، همراه با مقامات بلند پایه این کشور سفرا و نمایندگان کشور های اسلامی و اتباع مسلمان خارجی با حضور در مساجد مختلف نماز عید فطر را اقامه کردند.


سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه وجمعی از اتباع خارجی مقیم آنکارا نیز با حضور در مسجد کوجاتپه این شهر همراه با دیگر نمازگزاران نماز عید فطر را اقامه نمودند.


در این مراسم پرشکوه، خطیب جماعت مسجد با اشاره به رویدادهای منطقه وحوادث تلخ تروریستی در کشورهای اسلامی و ترکیه، در دعاهای خود ابراز امیدواری کرد سایه شوم افراط و تروریسم از همه کشورهای اسلامی دفع و اتحاد و همبستگی میان مسلمانان برقرار شود.


در دیگر مساجد ترکیه نیز خطیبان و نماز گزاران در دعاهای خود خواهان دفع شر افراط و تروریسم از سر مسلمانان و برقراری صلح، ثبات و امنیت در منطقه و جهان شدند .


طبق سنت پس از پایان نماز عید مردم با حضور در قبرستان‌ها و قرائت فاتحه برای درگذشتگان از درگاه خداوند طلب رحمت و مغفرت کردند.


انتهای پیام/

ارسال نظر