صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۴۶ - ۱۹ تير ۱۳۹۵
در گفت‌وگو با آنا؛

محمود یاوری: منافع تیم ملی مهمتر از باشگاه‌ها است/ نکونام در کلاس‌های مربیگری شرکت کند

عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت: وظیفه فدراسیون است که برنامه تیم ملی را با باشگاه‌ها هماهنگ کند تا باشگاه‌ها از برنامه سرمربی تیم ملی متضرر نشوند.
کد خبر : 99460

محمود یاوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در رابطه با بحث این روزهای تیم ملی فوتبال و کشمکش‌های میان کی‌روش و برانکو گفت: «در همه کشورها تیم ملی به باشگاه‌ها ارجحیت دارد و منافع تیم ملی به مراتب مهمتر از باشگاه‌ها است اما نباید برنامه‌ریزی به‌گونه‌ای باشد که باشگاه‌ها هم ضرر ببینند. ما هر چقدر لیگ پویاتر و منسجم‌تری داشته باشیم به نفع فوتبال ما خواهد بود و بازیکنان بیشتری به فوتبال ملی معرفی می‌شوند.»


وی ادامه داد: «ما الان نمی‌دانیم کی‌روش برنامه خودش را قبلا به فدراسیون داد یا برنامه‌اش مربوط به چند وقت اخیر است.اگر برنامه کی‌روش مربوط به مدت ها قبل باشد وظیفه فدراسیون بود که این برنامه را با باشگاه‌ها هماهنگ می‌کرد تا باشگاه‌ها از برنامه سرمربی تیم ملی متضرر نشوند ولی اگر برنامه کی‌روش مربوط به چند وقت اخیر است باید با سرمربیان تیم‌های لیگ برتری که بازیکن در تیم ملی دارند هم هماهنگ می شد تا آنها اردوهای پیش فصل خودشان را با برنامه تیم ملی هماهنگ می‌کردند.»


عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال در مورد این مساله که آیا بهتر نیست تا قانونی وضع شود تا هماهنگی خوبی میان باشگاه‌ها و تیم ملی بوجود بیاید بیان کرد: «در گذشته قانونی بود که باشگاه‌ها موظف هستند که سه بازیکن خودشان را در اختیار تیم ملی بگذارند اما در حال حاضر هیچ قانونی وجود ندارد که باشگاه‌ها با تیم ملی هماهنگ باشند. به نظر من فدراسیون فوتبال باید قانونی وضع کند تا باشگاه‌ها کمتر متضرر شوند. ضمن اینکه تیم ملی هم می تواند از باشگاه‌ها برای برگزاری بازی تدارکاتی استفاده کند. من زمانی که در تیم ملی بودم با تیم‌های باشگاهی بازی‌های تدارکاتی زیادی برگزار می‌کردیم و این بازی‌ها هم به بالارفتن سطح فنی تیم ملی هم کمک زیادی می‌کرد.»


یاوری در مورد حضور نکونام در تیم ملی به عنوان دستیار کارلوس کی‌روش گفت: «نکونام یکی از باتجربه‌های تیم ملی فوتبال ما در زمان بازیگری محسوب می‌شد اما راه درست این است که نکونام هم مانند هاشمیان و مهدوی‌کیا کلاس‌های مربیگری در اروپا را طی کند تا با علم و دانش بیشتری وارد دنیای مربیگری شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر