صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۴۸ - ۱۵ تير ۱۳۹۵

پرتغال – ولز: کریستیانو رونالدو – گرت بیل

تقابل کریستیانو رونالدو و گرت بیل یکی از هیجانی‌ترین مصاف‌های بازیکنان رئال مادرید با پیراهن‌ تیم‌های ملی کشورشان است.
کد خبر : 99429

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، دو هم‌تیمی‌ شاغل در رئال مادرید، رونالدو و بیل در دیدار پرتغال و ولز در شهر لیون رو در روی هم قرار خواهند گرفت؛ با بررسی آمار و گفته ها و شنیده‌ها به مقایسه این دو بازیکن خواهیم پرداخت.


کریستیانو رونالدو:


بازی ملی: 131 (رکورددار بازی ملی پرتغال)


گل زده: 60 (رکورددار گل زده در تیم ملی پرتغال)


اولین دیدار ملی: 29 مرداد 1382 مقابل قزاقستان، 18 سالگی، (بازی دوستانه)


اولین گل ملی: 24 خرداد 1383 مقابل یونان، 19 سالگی، (یورو 2004)


رونالدو و آرزو جام یورو 2016


آرزوی من این است که هر چه بیشتر به رؤیاهایی که می‌توانند اتفاق بیافتند نزدیک‌تر شوم. من فکر نمی‌کنم تاکنون ساعتی از عمرم را ازدست‌داده باشم و حتی اگر امروز عمرم به‌پایان برسد حسرت چیزی در دلم نیست و احساس می‌کنم در رفاه کامل هستم؛ اما من هیچ‌وقت نمی‌توانم علاقه‌ام به موفقیت در یک جام معتبر به همراه تیم ملی کشورم را پنهان کنم.


مربی سابق او در منچستریونایتد، سر الکس فرگوسن


او همه چیز دارد. او می‌تواند با هر دو پای خودش شوت بزند، به‌خوبی ضربه سر می‌زند و همچون شیری دلیر و بی‌باک است. در زمان مربیگری من در منچستریونایتد به‌اندازه کافی خوش‌شانس بودم که بازیکنانی داشتم که ساعت‌های بی‌شماری را تمرین می‌کردند که پیشرفت کنند اما در میان آن‌ها رونالدو به نحوی تمرینات جانبی انجام می‌داد که به حد واماندگی می‌رسید. او فقط می‌خواهد در دنیا بهترین باشد.


مربی سابق او در رئال مادرید، کارلو آنجلوتی


رونالدو به فکر تیم است و او دوست دارد پس از بازی وقت خود را با هم‌تیم‌هایش بگذراند و با آن‌ها در مورد اینکه چه اتفاقاتی افتاده است، چه چیزهایی خوب است و چه چیزهایی بد است با هم‌ صحبت می‌کنند. او از مدیر بودن لذت می‌برد.


هم‌تیمی سابق در منچستریونایتد، گری نویل


ما بازیکنی در تیممان داشتیم که استعدادی بالاتر از هر سطحی که من تا پیش از آن دیده بودم، داشت. او بازی به بازی موجب پیروزی ما می‌شد. اکنون او یک اعجوبه است. رونالدو در کنار مسی بازیکنانی هستند که استحقاق این را دارند که اسمشان در کنار نام‌هایی همچون پله و مارادونا آورده شود.



گرت بیل


بازی ملی: 60


گل زده: 22


اولین دیدار ملی: 6 خرداد 1385 مقابل ترینیدادوتوباگو، 16 سالگی، (بازی دوستانه)


اولین گل ملی: 15 مهر 1385 مقابل اسلواکی، 17 سالگی، (مقدماتی یورو)


بیل و تلاشش برای در خدمت بودن تیم


زمانی که ما پیراهن تیم ولز را می‌پوشیم هیچ افتخار بزرگ‌تری از این نمی‌تواند نصیب ما شود. شما می‌توانید ببینید که هنگام خواندن سرود ملی قبل از بازی با اسلواکی، همه دسته‌ای یکدیگر را گرفته بودند و شور و شوق در چهره هرکسی مشهود بود و پس‌ازآن نیز اشک از چشمان بازیکنان جاری شد. این‌ها فقط برای ولز است. ما برای پیراهنمان و برای اژدها بازی می‌کنیم. ما به هر چیزی که بخواهیم می‌رسیم.


مربی سابق او در رئال مادرید، کارلو آنجلوتی


وقتی بعضی بازیکنان به رئال مارید می‌رسند از خودشان می‌پرسند که: آیا واقعاً من به اینجا تعلق دارم؟ در مورد گرت این‌گونه نبود و زمانی که برای اولین بار توپ به ‌پای او برخورد کرد به نظر می‌رسید که او در خانه خودش است.


کاپیتان ولز، اشلی ویلیامز


من گرت را با هیچ کسی عوض نمی‌کنم. او باورنکردنی است. چیزی که شما در زمین بازی می‌بینید به‌قدر کافی خوب است اما برای من، به‌عنوان کاپیتان تیم، بودن هم‌چین فردی در کنارم بسیار لذت‌بخش است زیرا او در اردوهای تیم به نحو احسن در خدمت تیم است و به هرکس که بتواند کمک می‌کند.


مربی سابق او در تاتنهام، هری رد ناپ


او استعداد، قدرت و فیزیک خارق‌العاده‌ای دارد. او یک جوان خوب و بی‌آزار بود که حتی یک دقیقه هم مشکلی ایجاد نکرد. او همه چیز را تسهیل می‌کند و نحوه گام برداری او برق‌آسا است. شتاب گرفتن او غیرقابل‌باور است به این دلیل که می‌تواند در فضای کوچکی سرعت خودش را به حداکثر برساند.



انتهای پیام/

ارسال نظر