صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۳۹ - ۱۵ تير ۱۳۹۵

اریکسون داور بازی ولز – پرتغال میلیونری اسرارآمیز

اریکسون که شخص معروفی در رسانه‌ها بوده است امروزه تنها برای سرگرمی رقابت‌های فوتبال را داوری می‌کند.
کد خبر : 99318

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، بعضی از داورها می‌توانند سالانه 70 هزار یورو درآمد داشته باشند اما یوناس اریکسون داور سوئدی ممکن است این مبلغ تنها از سود سالانه بعضی کارهای جانبی او نصیبش شود. به خاطر اینکه این داور 42 ساله حدود 9 سال پیش 15 درصد سهامش از شرکت تجاری حقوق رسانه‌های ورزشی سوئد را به مبلغ 6 میلیون یورو فروخت.


اریکسون که از سال 1994 داوری را شروع کرده است به این نتیجه رسید که برخلاف دو شریک تجاری‌اش سهم خودش از شرکت IEC در ورزش را به فروش بگذارد. بر اساس قوانین استکهلم، IEC یک شرکت است که در سراسر اروپا، آسیای شرقی و اقیانوسیه حقوق پخش برنامه‌های تلویزیونی را در دنیا و برای ایستگاه‌های تلویزیونی و شرکت‌های رسانه‌ای دیگر حفظ می‌کنند.


اریکسون در منطقه خوش آب‌وهوای سیگتونا در شمال استکهلم زندگی می‌کند و در مورد زندگی خود این‌گونه گفته است: من به‌عنوان یک تاجر زندگی جذابی داشتم؛ اما از سال 2011 خودم را وقف این موضوع کردم که باید یک داور حرفه‌ای شوم و اکنون نیز زندگی خوبی دارم. او افزود: پول نمی‌تواند همه‌چیز را تغییر بدهد، بهترین کاری که من در زندگی انجام داده‌ام داوری مسابقه فوتبال بوده است.


یوناس به دنبال اعتراض رانجرز پس از پنالتی جنجال‌برانگیز در بازی سویا در لیگ قهرمانان اروپا رنجیده‌خاطر و بی‌انگیزه شد. البته سخنان «گوردون استراچان» مربی اسکاتلند پس از بازی گفت که این مربی سوئدی نباید بازی دیگری را در لیگ قهرمانان قضاوت کند زیرا به‌اندازه کافی در این کار خوب نیست.


اشتباهات فاحش او در فصل 12-2011 نمود بیشتری پیدا کرد، جایی که او دو موقعیت پنالتی را در بازی یک‌چهارم نهایی بارسلونا و میلان در شهر سن سیرو از تیم بارسلونا گرفت. آن بازی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر