صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۲۱ - ۱۵ تير ۱۳۹۵

در نخستین جلسه کارگروه دختران جوان مطرح شد: آمار متفاوت از بیشترین سن ازدواج دختران و پسران

نخستین جلسه کارگروه دختران جوان با هدف افزایش مهارت‌های زندگی دختران جوان، ارتقاء مهارت‌های ارتباطی، ارتقاء وضعیت عفاف و حجاب، افزایش حمایت‌های اجتماعی و توانبخشی آسیب دیدگان و جوانان پناهجو و ارتقائ فرهنگی جامعه تشکیل شد.
کد خبر : 99297

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، اولین جلسه کارگروه دختران جوان با حضور نمایندگان عضو این کارگروه تشکیل شد و محوریت اصلی این جلسه بحث و بررسی پیرامون عنوان انتخابی و راه‌های دستیابی به یک نقشه راه برای کارگروه دختران جوان بود. حاضران در زمینه ضرورت انتخاب این عنوان به تبادل نظر پرداختند.


در ابتدای این جلسه داوود نوری، دبیر کارگروه در خصوص وضعیت آماری جوانان توضیحاتی داد و عنوان کرد: مطابق آمار سال 93، 49 درصد جمعیت جوان کشور دختر و 51 درصد پسر است. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد از این تعداد، جمعیت دختران دانشجو بیشتر از پسران است.


وی بالاترین آمار ازدواج را در دختران بین سنین 15-19 سال و در پسران بین سنین 20 تا 24 عنوان کرد و افزود: این آمار مربوط به سال 94 است.


این در حالی است که به گزارش خبرنگار اجتماعی آنا، طبق گزارش سال 94 سازمان ثبت احوال، بیشترین درصد ازدواج در زنان مربوط به گروه سنی 20 تا 24 سال و در آقایان 25 تا 29 سال است.‬


نوری اهداف ایجاد این کمیته را افزایش مهارت‌های زندگی دختران جوان، ارتقاء مهارت‌های ارتباطی، ارتقاء وضعیت عفاف و حجاب، افزایش حمایت‌های اجتماعی و توانبخشی آسیب دیدگان و جوانان پناهجو و ارتقاء فرهنگی جامعه معرفی کرد.


وی همچنین اولویت‌های اقدام ابلاغ شده را دختران دانش آموز و دختران دانشجو معرفی کرد.


در ادامه این جلسه سوسن باستانی، نماینده معاونت امور زنان ریاست جمهوری در این خصوص عنوان کرد: پرداختن صرف به مسائل دختران بدون توجه به آسیب‌های پسران می‌تواند تا حدودی باعث ایجاد این شبهه شود که دختران بیشتر دچار آسیب هستند؛ در حالی که این‌گونه نیست و حتی در بسیاری از آسیب‌ها پسران ما بیشتر درگیر هستند.


در این جلسه همچنین کاظم آشتیانی، نمایندi کمیته امداد امام خمینی اظهار کرد: این کارگروه در واقع بخشی از جامعه جوان را در نظر گرفته و پسران رها کرده است که این مسئله جای تامل و بررسی دارد.


امیر لـله گانی، نماینده سازمان هلال احمر نیز در این جلسه در خصوص عنوان کارگروه به ضرورت ایجاد کارگروه پسران اشاره کرد و گفت: اگر قرار باشد چنین کارگروهی وجود داشته باشد پس باید کارگروه پسران نیز تشکیل شود و تفکیک جنسیتی در آسیب‌های اجتماعی معنای مشخصی نمی‌تواند داشته باشد.


در این جلسه با توافق حاضرین مصوب شد: پیشنهاد تغییر کارگروه آسیب‌های دختران جوان به کارگروه آسیب‌های اجتماعی جوانان به وزارت کشور ارائه شود و همچنین دستگاه‌ها موظف شدند پیشنهادات خود در زمینه تعیین شاخص ها، اهداف کمی و همچنین اولویت‌‌ها را با محوریت کلی جوانان در جلسه آینده ارائه دهند.


انتهای پیام/

برچسب ها: ازدواج
ارسال نظر