صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برگزاری همایش «روز جهانی قدس» در بیروت

تجمع‌ العلماء المسلمین لبنان، با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در این کشور، دومین همایش خود به منظور بزرگداشت روز قدس را برگزار کرد.
کد خبر : 98962

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این همایش با حضور محمد فتحعلی، سفیر و محمدمهدی شریعتمدار، رایزن فرهنگی کشورمان در لبنان، شیخ علی ابوشاهین، از رهبران جنبش جهاد اسلامی و جمع کثیری از علمای حامی مقاومت از شیعه و سنی و شخصیت‌های سیاسی، اجتماعی و دینی، در سالن همایش‌های تجمع‌العلماء بیروت، برگزار شد.


در آغاز این همایش محمد فتحعلی، سفیر کشورمان با ایراد سخنرانی، در خصوص اهمیت مسأله فلسطین و روز قدس در کلام امام خمینی (ره) سخنانی ایراد کرد. وی گفت: امام راحل (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز قدس» انتخاب کرد و از ملت مسلمان خواست تا همبستگی خود را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام کنند.


سفیر کشورمان افزود: توفان‌های سهمگینی بدنه امت اسلامی در فلسطین، عراق، سوریه، یمن و بسیاری از مناطق دیگر را هدف قرار داده است و تروریسم، حامیان بین‌المللی و دست‌پرورده‌های منطقه‌ای آن برای ضربه زدن به امت ما، کوچک‌ترین تلاشی را فروگذار نیستند، همچنان که طی دو روز گذشته شاهد مورد هدف قرار گرفتن مردم بی‌گناه در انفجارهای تروریستی در منطقه القاع بودیم.


وی در ادامه تأکید کرد: راه رهایی از این مشکل‌ها، وحدت و پناه بردن به ریسمان الهی است و در این صورت بنا بر قاعده قرآنی «ان تنصرواالله ینصرکم» به پیروزی خواهیم رسید.


در ادامه شیخ علی ابوشاهین، نماینده جنبش جهاد اسلامی با اشاره به نام‌گذاری روز قدس در آخر ماه مبارک رمضان، به ارتباط این دو موضوع پرداخت و گفت: امام خمینی (ره) با شناخت ثابت و متغیر و نقش زمان در واقعیت‌های دوران معاصر، مسأله قدس را کربلای معاصر می‌دانست و با این کلام، ارزش یاری مظلوم و مبارزه با ظالمان و مستکبران را مجسم کرد و جنبه انسانی به مسأله قدس و فلسطین بخشید و آن را بین‌المللی کرد.


وی ضمن بیان این که گذشت زمان درستی پیش‌بینی‌های امام راحل در خصوص مسأله قدس و نقشه‌های غربیان و خطر رژیم صهیونیستی علیه امت اسلامی و مقدسات آن را روشن ساخت، گفت: زمانی که امام خمینی (ره) روز قدس را اعلام فرمود، آن را نقطه کانونی وحدت اسلامی معرفی کرد و همگان حمایت‌های همه‌جانبه آن بزرگوار از این هدف را ملاحظه کردند.


شیخ علی ابوشاهین همچنین با اشاره به اهمیت روز قدس در یادآوری جنایت‌های رژم صهیونیستی علیه فلسطینیان از 68 سال گذشته تا کنون، این روز را روز محکوم‌کردن استعمار غرب در بیرون راندن فلسطینی‌ها از سرزمین‌های خود و کاشتن دولت جعلی در قلب امت اسلامی دانست.


وی مسلمانان را به اهمیت دادن به موضوع حال و آینده فلسطین فراخواند و تأکید کرد: انتفاضه ملت فلسطین تهدیدی برای رژیم صهیونیستی است و مشکل مسلمانان در منطقه ناشی از حمایت‌های غربی از تثبیت جایگاه این رژیم اشغالگر در منطقه در برابر انتفاضه ملت فلسطین است.


شیخ ابوشاهین در پایان سخنانش پشتیبانی همیشگی جمهوری اسلامی ایران از آرمان فلسطین و پرداخت بهای سنگین در قبال آن را یادآور شد و گفت: زمانیکه کشورهای عربی از همدیگر در عادی‌سازی روابط و عقد قراردادهای مختلف با صهیونیست‌ها سبقت می‌گیرند، از تلاش‌های ایران در حمایت از فلسطین سپاسگزاریم.


در پایان همایش نیز حسان عبدالله، رییس هیأت مدیره تجمع‌العلماء المسلمین لبنان سخنانی درباره علت عدم آزادسازی قدس ارایه داد و مواضع سیاسی این تشکل سیاسی و فرهنگی در خصوص مسایل روز را قرائت کرد که شامل محورهای وحدت اسلامی، فلسطین، جریان تکفیری، لبنان، درگیری‌های منطقه‌ای، بحرین و ایران، می‌شد.


سخنان حسان عبدالله اینگونه پایان یافت: ما ضمن تجدید پیمان با جمهوری اسلامی ایران به ویژه رهبر معظم انقلاب، از حمایت‌های جمهوری اسلامی از امت مسلمان و مقاومت و قضیه فلسطین با همه هزینه‌هایی که برای مردم شجاع ایران دارد، تشکر می‌کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر