صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

فرهنگ‌

علم

سیاست و جهان

اقتصاد

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۱۱:۱۸ | ۰۸ / ۰۵ /۱۴۰۴
| |

رشد ۱۳ درصدی صادرات نوشیدنی در سال گذشته/ تداوم مسیر توسعه در سال جاری

در شرایطی که صنعت نوشیدنی کشور با چالش‌هایی چون بحران‌های منطقه‌ای و محدودیت‌های لجستیکی مواجه بوده، این بخش توانسته با ۱۳ درصد رشد صادرات در سال گذشته و تداوم روند افزایشی در ۳ ماه نخست امسال، جایگاه خود را در بازارهای داخلی و خارجی تثبیت کند. معاون صنایع عمومی وزارت صمت از ادامه حمایت‌ها برای تقویت این صنعت خبر داد.
کد خبر : 988068

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، ابراهیم شیخ معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بین المللی نوشیدنی ها، چای و قهوه و صنایع وابسته، با اشاره به شرایط خاص برگزاری این رویداد گفت: با توجه به شرایطی که پشت سر گذاشتیم، برگزاری این نمایشگاه را بسیار موفق و ارزشمند ارزیابی می‌کنم. تا این لحظه که چند ساعتی از آغاز نمایشگاه گذشته، با صنعتگران خوب کشور و بازدیدکنندگان پرشوری مواجه شدم که با انگیزه و نشاط در حال بازدید و تبادل نظر هستند.

شیخ افزود: نمایشگاه بسیار منظم، با دکوراسیون مناسب و گفت‌و‌گو‌های تجاری اثربخش برگزار شده و مطمئنم در ساعات آینده نیز شاهد افزایش استقبال و پویایی بیشتر خواهیم بود.

او با یادآوری نقش حیاتی صنعت نوشیدنی در دوران جنگ تحمیلی گفت: در آن دوره، این صنعت رشد قابل‌توجهی در تولید داشت و ما با کمبودی در قفسه‌ها، به‌ویژه در حوزه آب معدنی، مواجه نبودیم. کارگران، مدیران و کارخانه‌داران جهادگونه تلاش کردند و حتی بسیاری از آنها به خانه‌های خود بازنگشتند تا تولید را متوقف نکنند.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت همچنین از انجمن نوشیدنی و انجمن آب معدنی کشور تشکر کرد و افزود: ما در وزارت صمت، در این مدت تمام تلاش‌مان را برای تأمین نیاز‌های صنعت انجام دادیم. از هماهنگی برای تهیه مواد اولیه‌ای مانند پت، تا اختصاص لاین‌های ویژه حمل‌ونقل و جایگاه‌های مخصوص سوخت، همگی در راستای حمایت از تولیدکنندگان نوشیدنی انجام شد.

او با اشاره به عملکرد این صنعت در سال گذشته گفت: در سال گذشته، صنعت نوشیدنی کشور ۶ درصد افزایش تولید و ۱۳ درصد رشد صادرات را تجربه کرد. در سه‌ماهه نخست امسال نیز روند رشد ادامه داشته که نشان از پویایی و ظرفیت بالای این بخش دارد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره آمادگی برای مواجهه با بحران‌های مشابه آینده، گفت: ما ذخایر استراتژیک آب معدنی و سایر نوشیدنی‌ها را برآورد و برنامه‌ریزی کرده‌ایم. همچنین مواد اولیه بسته‌بندی نظیر پت و افزودنی‌های لازم نیز در برنامه تأمین قرار گرفته‌اند تا در شرایط بحرانی مشکلی ایجاد نشود.

شیخ در پایان تأکید کرد: اگرچه شرایط جنگی ممکن است بر برخی نوشیدنی‌های غیرضروری اثر بگذارد، اما در مجموع آمار‌ها نشان می‌دهد تولید در همه حوزه‌های صنعت نوشیدنی، به‌ویژه آب معدنی، با رشد مواجه بوده و این صنعت کاملاً فعال و پویاست.

انتهای پیام/

برچسب ها: صنایع نمایشگاه
ارسال نظر