صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۱ - ۱۳ تير ۱۳۹۵

نماینده مردم رودسر: گیاه مهاجم سنبل آبی به تالاب انزلی رسیده است

نماینده مردم رودسر و املش گفت: گیاه مهاجمی به نام سنبل آبی وارد تالاب‌های گیلان شده و تالاب عینک رشت را خشکانده و اکنون به تالاب بین‌المللی انزلی سرایت کرده است، مقابله با این گیاه به صورت مکانیکی جواب نمی‌دهد و باید با برنامه‌ریزی خاص با آن مقابله شود تا موجب خشک شدن سایر تالاب‌ها نشود.
کد خبر : 98668

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، اسدالله عباسی، نماینده مردم رودسر و املش در جلسه علنی امروز 13 تیرماه پس از گزارش رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: 90 میلیارد بودجه برای مقابله با خشک شدن تالاب انزلی اختصاص یافته بود که تاکنون از این مقدار 25 میلیارد هزینه شده و الباقی هنوز ساماندهی نشده است.


وی ادامه داد: ساماندهی زباله‌ها و پساب زباله‌های بیمارستانی که به دریا ریخته می‌شود نیز از معضلات دیگر محیط زیست است که قرار بود با زباله‌سوزهای پیشرفته و استقرار آنها در گیلان این معضل حل شود.


این نماینده مجلس تاکید کرد: درباره جنگل‌های شمال و استقرار بالگردها گزارش دهید که چند بالگرد در آنجا استقرار دارد.


وی تصریح کرد:‌ احیای جنگلها به شکل بومی باعث جلوگیری از تغییر اقلیم می‌شود، شب گذشته در گیلان گرمای 39 درجه را تجربه کردیم و این موضوع نشاندهنده تغییر اقلیم است.


نماینده مردم رودسر در مورد پرورش ماهی در قفس گفت: پرورش ماهی‌های بومی یکی از راه‌های حفظ اقلیم است و باید جلوی پرورش ماهی‌های غیربومی و ورود آنها به دریای خزر گرفته شود. سوال دیگر من از رئیس حفاظت از محیط زیست این است که در مورد بیماریهای بومی ماهی‌ها چه کرده‌اند؟


عباسی گفت: در مورد رسیدگی به حقوق محیط‌بانان مشکل قانونی وجود دارد زمانی که محیط بانان در پاسگاه‌ها مشغول ماموریت هستند باید حق ماموریت آنها پرداخت شود. همچنین متاسفانه در درگیریها به محیط‌بانان به عنوان اولین متهم نگریسته می‌شود و اجازه تیراندازی به آنها داده نمی‌شود. سازمان محیط زیست تدابیر لازم در این زمینه را در نظر گیرد، مجلس نیز آمادگی همکاری با سازمان محیط زیست در این زمینه را دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر