صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۹ - ۱۲ تير ۱۳۹۵

دیدار قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و سفیر جمهوری بروندی در ایران

قائم مقام وزیرعلوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی‌ بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و عمر نتزیمبره، سفیر جمهوری بروندی در تهران، درباره توسعه روابط علمی و دانشگاهی بین دو کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.
کد خبر : 98469

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری‌ آنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر حسین سالار آملی در این دیدار با آرزوی موفقیت برای سفیر و ادای احترام به دولت و مردم بروندی، اشتیاق جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با این کشور در زمینه‌های علوم و فناوری را اعلام کرد.


او به تحصیل 5 دانشجوی بورسیه بروندیایی در دانشگاه‌های رده بالای ایران مانند دانشگاه علم و صنعت و شروع به تحصیل 3 دانشجوی دیگر از تیر 1395 اشاره و بر ضرورت دقت در انتخاب و معرفی متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های ایران تاکید کرد و گفت: «این افراد باید در بالاترین مرتبه و سواد دانشگاهی بوده و همچنین از شرایط جسمی و سلامت کامل برخوردار بوده و در نامه‌ای رسمی به جمهوری اسلامی ایران معرفی شوند.»


سفیر جمهوری بروندی هم ضمن تشکر از تدارک و برپایی این دیدار، علاقه‌مندی خود به کشور ایران، تمدن و فرهنگ والای ایرانیان را ابراز و از دانشمندان ایرانی و مسلمان بزرگ جهان اسلام مانند ابن سینا، فارابی و خوارزمی نام برد.


عمر نتزیمبره به روابط سیاسی مناسب مابین ایران و جمهوری بروندی اشاره کرد و خواستار تقویت روابط علمی و دانشگاهی بین دو کشور شد و با ابراز خرسندی از اعطای 10 بورسیه به دانشجویان بروندیایی، خواستار افزایش این تعداد شد.


او افزود: «تحصیل در کشوری چون ایران می تواند یادگیری زبان و ادبیات فارسی را برای آنها در بر داشته باشد و این دانشجویان در آینده می‌توانند به عنوان نمایندگان ایران در بروندی و دیگر کشورهای قاره آفریقا فعالیت کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر