صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی:

مسیر توسعه از بهبود ساختارهای مدیریتی می گذرد

برای دستیابی به یک توسعه پایدار باید در سه بعد توسعه نیروی انسانی ، فناوری و بهبود ساختار مدیریتی سرمایه گذاری کرد که مهمترین شاخص توسعه بهبود ساختارهای مدیریتی است.
کد خبر : 98420

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، محمد علی محمدی مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی با حضور در جلسه بهره وری در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران افزود : راه توسعه کشورها با استفاده از منابع بیشتر ، تولید بیشتر و زندگی بهتر محقق می شود.کشورهای توسعه یافته به سمت تولید دانش بنیان می روند و شاهد هستیم که هر روز شکاف بین کشورها بیشتر می شود چون امروزه دانش ثروت آفرین شده است.


وی درباره معیارهای انسان توسعه یافته اظهار داشت : انسان توسعه یافته چهار بعد دارد بعد اول باورها و ارزشها و اعتقادات است . بعد دوم نگرش است . نگرش منفی باشد یا مثبت . به پدیده ها چگونه نگاه کنیم. اگر نگرش منفی داشته باشیم سومین بعد انگیزش است . انسان توسعه یافته انگیزه بالاتری دارد .با شیوه های دیگری انگیزه مند می شود . انسان وقتی به درجه ای از حرفه گری می رسد هرچیزی در آنها ایجاد انگیزه نمی کند بلکه انگیزه کافی و خاصی دارد. چهارم بعد دانش و مهارت است .


مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی ، آگاهی را پیش زمینه تحول و حرکت روی به جلوی سازمانها ذکر کرد و تصریح کرد : آگاهی به عنوان پیش زمینه هر تحول و حرکت در سازمانها ، دارای سه مرحله شناسایی وضع موجود ، وضع مطلوب و شیوه های دستیابی به این وضعیت جدید را به افراد و سازمانها نشان می دهد.


وی افزود : در آگاهی نسبت به وضع موجود ، نقاط قوت ، ضعف ها ، فرصت ها و تهدیدها مشخص می شود. در آگاهی نوع دوم وضعیت مطلوب را مورد مداقه قرار می دهد که نقاط قوت و فرصت ها بزرگتر وضعف ها و تهدیدها کوچک تر باشد و آگاهی نوع سوم شیوه های دستیابی به وضعیت مطلوب و انگیزش های لازم برای این مسیر را مورد بررسی قرار می دهد.


بر اساس این گزارش : دکتر علی محمدی ، مهمترین سرمایه های هر سازمان را افراد دارای حس مشارکت در حل مسائل و مشکلات سازمان ذکر کرد و گفت : انسانهایی که به دنبال یافتن ایده های جدید هستند ، به عنوان سرمایه سازمان محسوب می شوند . کسانی که برای اصلاح و بهبود همیشه آمادگی لازم را دارند و دارای نارضایتی خلاق بوده و برای حل مسائل مشارکت می کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر