صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

فرهنگ‌

علم

سیاست و جهان

اقتصاد

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۱۱:۴۶ | ۱۱ / ۰۴ /۱۴۰۴
| |

نحوه پیگیری شکایات و سنجش کیفیت خدمات بیمه سلامت

سازمان بیمه سلامت ایران در گزارشی روند بررسی کیفیت خدمات موسسات و مراکز درمانی طرف قرار داد خود را برای بیمه شدگان تشریح کرد.
کد خبر : 982383

به گزارش خبرگزاری آنا؛ به نقل از وبدا، روند بررسی کیفیت خدمات موسسات و مراکز درمانی طرف قرار داد با این سازمان و چگونگی شکایت از کیفیت خدمات با توجه به پرسش های بیمه شدگان در گزارشی مطرح شده که شرح آن در ذیل آمده است.

در نظام سلامت، نظارت یکی از اصلی‌ترین ابزارهای تضمین کیفیت و شفافیت خدمات است. سازمان بیمه سلامت با استقرار سامانه‌های گزارش مردمی، بازرسی‌های میدانی و رسیدگی به شکایات، تلاش می‌کند از حقوق بیمه‌شدگان در برابر تخلفات مراکز درمانی دفاع کند. در این بخش، پرتکرارترین سؤالات شما درباره مسیرهای گزارش تخلف، پیگیری شکایات و برخورد با مراکز متخلف پاسخ داده شده است.

با شماره گیری 1666 یا مراجعه به سامانه https://shekayat.ihio.gov.ir نسبت به ثبت شکایت اقدام نمایید تا از کیفیت خدمات مطمئن باشید.

در صورت مشاهده تخلف از سوی بیمارستان یا مرکز درمانی، تخلف مورد نظر را به شماره 1666 اطلاع دهید. همچنین با شماره گیری 1666 یا مراجعه به سامانه https://shekayat.ihio.gov.ir نسبت به بررسی شکایت ثبت شده اقدام نمایید.

اگر یک مرکز درمانی از پذیرش دفترچه یا نسخه الکترونیک بیمه سلامت امتناع کرد، ضمن بررسی دلیل این موضوع می‌توانید برای پیگیری با شماره 1666 تماس بگیرید.

در صورت نارضایتی از رفتار پزشک، پرستار یا کارکنان با شماره گیری 1666 یا مراجعه به سامانه https://shekayat.ihio.gov.ir نسبت به ثبت شکایت اقدام نمایید.

بیمه سلامت بر عملکرد تمامی مراکز طرف قرارداد نظارت دارد.

دریافت مبلغ بیش از فرانشیز، محاسبه آزاد خدمات سلامت و دارو، عدم پذرش بیمه شده، رفتار نا‌مناسب ازجمله تخلفاتی هستند که از سوی مراکز درمانی شایع است و در صورت داشتن نارضایتی می توانید جهت بررسی از طریق شماره گیری 1666 اقدام به پیگیری نمایید.

بخش نظارت سازمان بیمه سلامت، پل ارتباطی مهم میان مردم و ساختار رسمی درمانی کشور است. گزارش‌های مردمی، مهم‌ترین منبع برای شناسایی ضعف‌ها و تخلفات هستند. با مشارکت فعال شما، کیفیت خدمات ارتقا خواهد یافت و حقوق بیمه‌شدگان بیش‌ازپیش حفظ می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر