صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۸ - ۱۱ تير ۱۳۹۵

حضور گسترده مردم و مسئولین در روز جهانی قدس/ دکتر روحانی: ملت فلسطین هرگز تنها نمی‌ماند

راهپیمایی روز جهانی قدس صبح امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور گسترده مردم روزه‌دار ایران و مسئولان کشوری و لشکری در اقصی نقاط کشور بر گزار شد.
کد خبر : 98211

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، بسیاری از مسئولان و مقام‌های کشوری و لشکری از جمله آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همگام با مردم روزه‌دار در روز جهانی قدس به مراسم راهپیمایی پیوستند.


آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضا از محدوده پل کالج به راهپیمایی روز قدس پیوست.


همچنین علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدرضا عارف نماینده مردم تهران، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات، محمد قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد و دارایی در این مراسم حضور دارند.


سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده نیروی انتظامی، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) و امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی از جمله مسئولان حاضر در راهپیمایی امروز روز جهانی قدس هستند.


روحانی: رژیم صهیونیستی پایگاه استکبار در منطقه است


رئیس جمهوری روز جمعه در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ملت فلسطین هرگز تنها نخواهد بود گفت: ما در سایه ایستادگی و مقاومت به طور قطع به پیروزی دست خواهیم یافت.


روحانی اظهار کرد: مردم مسلمان یکی از آرمانهایشان در منطقه امنیت منطقه است و یکی از راه‌های امنیت منطقه این است که مردم مسلمان بتوانند در سرزمین خودشان باشند.


وی با اشاره به اینکه ملت مسلمان فلسطین 70 سال است از وطن اصلی خودشان دور مانده‌اند، ادامه داد: اشغالگران این سرزمین را اشغال کردند که متاسفانه به هیچ یک از قوانین بین‌المللی و اصول انسانی پایبند نیستند.


رئیس دولت یازدهم اظهار کرد:رژیم صهیونیستی به عنوان یک پایگاه برای استکبار و آمریکا در منطقه است.


روحانی ادامه داد: امروز هر کشوری با این پایگاه مبارزه کند و هر کشوری بخواهد در این منطقه دارای ثبات و امنیت باشد خوشایند استکبار جهانی نیست.


وی تصریح کرد: امروز در سایه تفرقه دنیای اسلام، حضور گروه‌های تکفیری و تروریستی در منطقه و خط سازش، ما از مسیر آرمان آزادی فلسطین فاصله گرفته‌ایم برای اینکه ما به این آرمان برسیم راهی جز وحدت مسلمانان و خط مقاومت و جهاد و مبارزه با گروه‌های تروریستی و تکفیری نداریم.


رئیس جمهوری اضافه کرد: به طور مسلم پیام مردم مسلمان ایران در سراسر کشور این است که ملت فلسطین تنها نیست، مردم در کنار مظلومین عالم و در کنار مردم مظلوم فلسطین خواهند بود و ما در سایه ایستادگی و مقاومت قطعاً به پیروزی دست خواهیم یافت.


آملی‌لاریجانی: این سیل خروشان جمعیت دفاع از مظلومیت ملت فلسطین است


آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی با حضور در راهپیمایی روز قدس، اظهار کرد: این سیل خروشان جمعیت دفاع از مظلومیت ملت فلسطین است و فریاد بر سر جنایتکاران و مجرمان تاریخ به ویژه اسرائیل غاصب و آمریکا و اذنابشان و گروه‌های تروریستی ساخته شده به دست کشورهای سلطه‌گر و اذنابشان در منطقه است. اینها همه نشان می‌دهد باطل رفتنی است و وعده الهی هم بر از بین رفتن باطل است.


وی ادامه داد: مطمئنیم گروه‌های تکفیری که هیچ بلکه کسانی که اینها را ایجاد کرده‌اند به حول و قوه الهی از بین می‌روند و امیدواریم هرچه زودتر با همت مسلمین جهان و وحدت آنها و امثال این راهپیمایی‌ها ان‌شاءالله وعده الهی هرچه زودتر محقق شود.


وی افزود: ما امروز می‌بینیم که جهان‌خواران و سلطه‌گران می‌خواهند این مسأله را پاک کنند و امام (ره) با یک پیشنهاد دقیق و پیشگیرانه توانست ندای مظلوم فلسطین را زنده نگه دارد و ان‌شاءالله حول این محور تمام ملت‌های مسلمان جمع می‌شوند و داد ملت مظلوم فلسطین را از ظالمان می‌ستانند.


رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: این حضور گسترده از اسباب تحقق وعده الهی است و امیدواریم که هر چه زودتر وعده الهی محقق شود.


آملی‌لاریجانی در پایان گفت: نام‌گذاری روز قدس مانند یک الهام به امام خمینی (ره) بود تا در ماه مبارک رمضان این فضای معنوی در همه دنیا ایجاد شود و مسلمین بر سر یک موضوع در سراسر جهان متحد شوند.


هاشمی رفسنجانی در راهپیمایی روز قدس‌: حوادث منطقه نشان می‌دهد باید هوشیارتر از سابق باشیم


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در روز قدس در جمع خبرنگاران گفت: مردم امروز یک صدا و همدل با حضور یکپارچه خود در راهپیمایی روز قدس حمایت از مردم مظلوم فلسطین در مقابل تجاوزات و اشغالگری رژیم غاصب صهیونیستی را به خوبی نشان دادند.


هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اینکه این حضور پرشور در آینده فلسطین و مردم آن نقش مهمی خواهد داشت ، گفت: صداوسیما باید این حماسه را به خوبی به نمایش بگذارد.


وی افزود: دوستان سابق فلسطینی ها، آرام گرفته و سکوت اختیار کرده اند و حوادث منطقه نشان می دهد که باید هوشیارتر از سابق باشیم.


در طول مسیر راهپیمایی، مردم با شعارهای مرگ بر امریکا ، مرگ بر اسرائیل ، درود بر خامنه ایی سلام بر هاشمی، خامنه ای زنده باد هاشمی پاینده باد، هاشمی هاشمی خدا نگهدارتو ایشان را همراهی کردند.


رئیس مجلس: حضور مردم در روز قدس از سوء استفاده برای رژیم صهیونیستی جلوگیری می‌کند


علی لاریجانی با حضور در مراسم راهپیمایی روز قدس، حضور مردم در این راهپیمایی را بسیار چشم‌گیر عنوان کرد و افزود: تصاویر پخش شده نشان می‌دهد که ملت ایران موثر هستند و این حضور اولاً نشانه عزت خود ملت ایران است و ثانیاً نشان می‌دهد که ملت ایران چقدر نسبت به سرنوشت سایر مسلمانان حساس هستند و می‌دانند که باید واحد باشند.


رئیس نهاد قانون‌گذاری در ادامه، اظهار کرد: حضور مردم ایران در حمایت از مظلومیت مردم فلسطین تأثیرگذار است .این حضور باعث می‌شود در چنین شرایطی که در منطقه خیلی اوضاع به هم ریخته است مسیر سوء استفاده برای رژیم صهیونیستی باز نشود و این بیداری در بین امت اسلامی زنده نگه داشته شود.


وی همچنین در پاسخ به این سوال که روز قدس، روز اتحاد و همبستگی جهان اسلام است اما در بعضی از سران کشورهای منطقه شاهد چنین موضع‌گیری‌هایی نیستیم، گفت: راه اصلی‌اش بیداری امت اسلامی است چون خیلی انتظاری از آن دولت‌های وابسته نیست.


لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: راه‌های مختلفی که می‌توان اراده ملت‌های مسلمان را بر روی این موضوع متمرکز کرد وجود دارد که می‌تواند در آینده پشتیبانی واقعی برای حل مسأله باشد.


آیت‌الله جنتی: راه ملت ایران تا نابودی قطعی اسرائیل ادامه دارد


آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری در حاشیه راهپیمایی باشکوه روز قدس در جمع خبرنگاران، با اشاره به پیام مردم روزه‌دار در روز قدس به آمریکا و اسرائیل گفت: پیام مردم روزه‌دار در راهپیمایی روز جهانی قدس به آمریکا و اسرائیل این است که ما به حکم اسلام، اخلاق و برادری از آرمان فلسطین دفاع خواهیم کرد و تا زمانی که انقلاب و حکومت اسلامی هست شعار مرگ برآمریگا و مرگ براسرائیل ادامه خواهد داشت.


وی با بیان اینکه برای مردم راهپیمایی روز قدس و 22 بهمن هیچ تفاوتی ندارد، گفت: ملت ایران با وحدت در محور ولایت فقیه در برابر فتنه های دشمنان می ایستند و تا آخر به انقلاب و رهبری وفادارند .


جنتی از دیگر پیام های این راهپیمایی را خطاب به آل سعود دانست و گفت: آل سعود بداند که رو به زوال است و دشمنان ما هرکجا که وارد شوند شکست می خورند.


وی اضافه کرد: ملت ما با همه وجود و تا آخر به انقلاب، اسلام و ورهبری وفادار می مانند.


ظریف در راهپیمایی روز قدس: رژیم صهیونیستی و گروه‌های تکفیری یک خطر هستند


محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در راهپیمایی روز قدس با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت امروز منطقه و جهان اسلام گفت: تکفیری‌ها و حامیان آنها واقعیت دشمنی اسرائیل با جهان اسلام را فراموش کرده و حرکات و اقدامات خود را به جای اینکه به سمت این رژیم هدف بگیرند به سوی مسلمانان قرار داده‌اند و این یکی از بزرگترین خطراتی است که امروز نه تنها جهان اسلام بلکه تمام جهان را تهدید می‌کند.


ظریف خاطرنشان کرد: هم رژیم صهیونیستی و هم گروه‌های تکفیری در واقع یک خطر هستند که هر دو از سمت قدرت‌های مشابه در سطح جهان و منطقه هدایت می‌شوند.


وی ادامه داد: مردم مسلمان و آزادیخواه جهان با حضور فعال در راهپیمایی روز قدس که میراث بزرگ امام خمینی(ره) است به دنبال این هستند که جلوی این سیاست‌های غلط و تغییر جهات را بگیرند و اجازه ندهند انحراف از واقعیت جهان اسلام را تهدید کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر