صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

علم

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۱۲:۵۳ | ۲۶ / ۰۲ /۱۴۰۴
| |

بحران ناکارآمدی روابط عمومی ها/ دانشگاه آزاد اسلامی تأسیس دانشکده تخصصی روابط عمومی را در دستور کار قرار داد

اکبر نصراللهی، رئیس دانشکدگان جامعه و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی، با تأکید بر نقش راهبردی روابط عمومی‌ها در هدایت افکار عمومی و مقابله با جنگ شناختی، از برنامه‌ریزی برای تأسیس دانشکده تخصصی روابط عمومی خبر داد.
کد خبر : 973198

به گزارش خبرگزاری آنا، رئیس دانشکدگان جامعه و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر نقش راهبردی روابط عمومی‌ها در هدایت افکار عمومی و مقابله با جنگ شناختی، از برنامه‌ریزی برای تأسیس دانشکده تخصصی روابط عمومی خبر داد.

دکتر اکبر نصراللهی در مراسم گرامیداشت روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی، با اشاره به اجرای «نظام‌نامه جدید دانشی» و طرح تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بر اساس رویکرد تحولی ریاست دانشگاه، ساختار دانشگاه باید پاسخ‌گوی مسائل و چالش‌های کشور باشد. در این راستا، اعضای هیئت علمی علاوه بر ایفای نقش آموزشی، ملزم به فعالیت پژوهشی و فناورانه در قالب دانشکده‌های مأموریت‌محور هستند؛ دانشکده‌هایی که بر حل مسائل پیچیده، چندوجهی و آینده‌نگر جامعه متمرکز خواهند بود.

وی با اشاره به یکی از چالش‌های اصلی کشور، اظهار داشت: «ناکارآمدی روابط عمومی‌ها به یک بحران تبدیل شده است و برای مقابله با این بحران، تأسیس دانشکده روابط عمومی در دستور کار دانشکدگان جامعه و رسانه قرار دارد که در صورت تاسیس آن، شناسایی و حل چالش‌های و مشکلات روابط عمومی‌ها و توانمند سازی مدیران و کارکنان آن در سراسر کشور به صورت شبکه‌های، مشارکتی و هم افزا در یک دانشکده موضوعی و تخصصی در یکی از واحد‌های دانشگاهی پیگیری و اجرایی خواهد شد.»

نصراللهی با بیان اینکه تحولات جهانی، تحول در نظام آموزش عالی را اجتناب‌ناپذیر کرده است، از استادان و دانشجویان خواست با درک دقیق ابعاد این تحول، در اجرای نظام‌نامه جدید دانشگاه همکاری و مشارکت فعال داشته باشند.

نویسنده کتاب مدیریت پوشش اخبار بحران در رسانه‌های حرفه‌ای همچنین بحران روایتگری را از مهم‌ترین مشکلات فعلی روابط عمومی‌ها دانست و گفت: «روابط عمومی‌ها اگر روایتگر واقعیات و پاسخ‌گوی نیاز‌های مردم باشند، می‌توانند به معماران اعتماد و امید تبدیل شوند. اعتماد ساختنی است، نه دادنی؛ و این مهم تنها با عملکرد حرفه‌ای و روایت‌های به‌موقع، صادقانه و دقیق محقق می‌شود.»

وی افزود: «رسانه‌ها در زمین روابط عمومی‌ها بازی می‌کنند. خاستگاه و منبع اصلی خبر، روابط عمومی‌ها هستند و ضعف در روایتگری درست، یکی از دلایل آسیب‌های جدی رسانه‌ای در کشور به‌شمار می‌رود.»

نصراللهی روایتگری صحیح، سریع و متناسب با نیاز مخاطب را اساس ایجاد اعتماد دانست و هشدار داد: «روابط عمومی‌ها می‌توانند اعتبارزا یا اعتبارزدا، امیدساز یا امیدزدا، تسهیل‌گر ارتباط یا مخرب آن باشند.»

 

او با اشاره به ضعف‌های موجود گفت: «فقدان روایت، روایت‌های تأخیری، یک‌جانبه، شعاری و بدون شناخت مخاطب، آسیب جدی به اعتماد عمومی زده است. در مقابل، روایت‌هایی صادقانه، شفاف، تعاملی، جامع و مسئله‌محور، راه‌حل بسیاری از بحران‌ها خواهند بود.»

وی ریشه‌های بحران روایتگری در روابط عمومی کشور را ناشی از مجموعه‌ای از مشکلات قانونی، مدیریتی، فرهنگی، آموزشی و حرفه‌ای دانست و تأکید کرد: این وضعیت باعث آسیب‌پذیری کشور در برابر موج اخبار منفی و جنگ شناختی رسانه‌های معارض شده است.

این مراسم با حضور جمعی از استادان، کارشناسان و پیشکسوتان روابط عمومی در دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر