صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۱ - ۰۸ تير ۱۳۹۵

کاخ سفید: ایران برای دسترسی به بازارهای بین‌المللی، حمایت از حزب‌الله را کنار بگذارد

سخنگوی کاخ سفید برای دسترسی ایران به بازارهای بین‌المللی یک شرط دیگر گذاشته است و گفت که تحقق این موضوع مستلزم قطع حمایت این کشور از گروه حزب‌الله لبنان است.
کد خبر : 97312

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از فارس، اریک شولتز روز گذشته (دوشنبه) علاوه بر بیان ادعاها علیه گروه حزب‌الله لبنان، گفت حمایت ایران از این گروه باعث ایجاد مشکل برای این کشور در بازارهای بین‌المللی خواهد شد.


به گزارش خبرگزاری رسمی کویت، سخنگوی کاخ سفید افزود: «عاملان مالی نمی‌خواهند با کشوری تجارت کنند که برای تروریسم تأمین مالی انجام می‌دهد، بنابراین ما از ایران می‌خواهیم این کار را نه تنها به دلیل آنکه برای امنیت ملی خوب نیست بلکه، به این دلیل که در راستای منافعشان هم نیست، متوقف کنند.»


سخنگوی کاخ سفید علاوه بر این، تاکید کرد: «واشنگتن از همه ابزارهایی که در اختیار دارد، از جمله تحریم‌ها برای مقابله با حزب‌الله استفاده خواهد کرد.»


شولتز در بخش دیگری از اظهاراتش ادعا کرد که تحریم‌های قبلی آمریکا با هدف قرار دادن کانال‌های خرید حزب‌الله و شرکت‌های تجاری مرتبط با آن، تا اندازه زیادی موثر عمل کرده‌‌اند. باوجود این، اگر ایران از حزب‌الله حمایت بکند، این گروه همچنان، منبعی برای تأمین پول و منابع دارد. به همین دلیل است که اگر ایران خواستار دسترسی به بازارهای بین‌المللی است، لازم است رفتارهای خودش را کنترل کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر