صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۳ - ۰۷ تير ۱۳۹۵

سرنشینان خودروی سرقتی، سارقان حرفه‌ای لوازم داخل خودرو

سارقان جوان که با تشکیل باندی لوازم داخل خودرو را به سرقت می‌بردند، دستگیر شدند. در تحقیقات پلیسی سه خودروی سرقتی نیز از آنها کشف شد.
کد خبر : 97174

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، 28 اردیبهشت امسال، ماموران گشت آشکار پلیس آگاهی در اتوبان امام علی (‌ع) به یک ‌خودرو مزدا 3 با سه ‌سرنشین مظنون شدند که در استعلام پلاک‌ خودرو مشخص شد‌، ‌خودرو مزدا 3 دارای سابقه سرقت است‌.


مأمورین گشت پلیس آگاهی به راننده مزدا 3 دستور توقف داده اما راننده بدون توجه به هشدارهای پلیسی و با افزایش سرعت خودرو و ایجاد حرکات نمایشی اقدام به فرار می‌کند که مأمورین پس از یک تعقیب و گریز طولانی و عدم توجه راننده به شلیک چندین تیر هوایی‌ ، نهایتا در خیابان شهید رجایی لاستیک خودرو مزدا 3 را مورد هدف قرار می‌دهند که خودرو به گاردریل برخورد کرده و متوقف می‌شود‌.


اعتراف به سرقت‌های سریالی


با متوقف شدن خودرو مزدا 3‌، هر سه سرنشین خودرو به صورت پیاده اقدام به فرار می‌کنند که مأمورین یک نفر از آنها به‌نام رضا ‌را از ناحیه ران پا مورد اصابت گلوله قرار داده و دو نفر دیگر به اسامی ‌فرزین‌ و ‌محمدرضا‌ نیز در حین فرار دستگیر می‌شوند‌.


با دستگیری هر سه متهم‌، بلافاصله هماهنگی‌های لازم با عوامل اورژانس جهت انتقال ‌رضا ‌ به بیمارستان انجام اما با وجود انتقال متهم به بیمارستان و انجام اقدامات درمانی‌، وی پس از چند ساعت فوت می‌کند‌.


در بازرسی اولیه داخل خودرو‌، مقدار زیادی وسایل داخل خودرو متعلق به خودروهای دیگر ‌کشف شد که با هماهنگی به‌عمل آمده با سرپرست دادسرای ناحیه 34 تهران‌، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت‌.


دو متهم دستگیر شده در تحقیقات اولیه منکر هرگونه خلافی بودند اما پس از ارائه دلایل و مستندات غیر قابل انکار‌، سرانجام ‌فرزین‌ اعتراف کرد که خودرو مسروقه را یک ساعت قبل از برخورد با عوامل گشت پلیس آگاهی‌، از یکی از سارقین سابقه‌دار و حرفه‌ای در زمینه سرقت خودرو به‌نام ‌حسن‌ تحویل گرفته و مدعی می‌شود که دو سرنشین دیگر‌ خودرو را صرفا جهت تفریح سوار خودرو مسروقه کرده است‌.


‌درحالی که متهم جوان مدعی بود دو سرنشین خودرو از ماجرا بی خبر بودند، در ادامه تحقیقات و با مواجه با مدارک پلیسی این‌بار به ده‌ها سرقت داخل خودرو با همدستی ‌حسن ‌اعتراف کرد و گفت: اموال مسروقه را به‌واسطه دیگر متهم دستگیر شده به‌نام ‌‌محمدرضا‌ به متهم فوت شده یعنی رضا‌ فروخته است‌.


تحقیقات گسترده‌ای در دستور کار کارآگاهان اداره بیستم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت تا اینکه سه نفر از خریداران اموال مسروقه دستگیر و در بازرسی از انبار محل نگهداری اموال مسروقه مقدار زیادی ‌‌اموال مسروقه کشف و توقیف شد‌.


کشف خودروهای سرقتی


هر سه متهم پس از انتقال به اداره بیستم پلیس آگاهی‌،‌ به خرید اموال مسروقه از ‌حسن‌ اعتراف کردند. همچنین حسن به‌همراه سه نفر از دوستانش سوار بر خودروی پراید سرقتی دستگیر شد و به ده‌ها سرقت با همدستی فرزین و خواهرزاده‌اش به نام محسن اعتراف کرد. در ادامه تحقیقات محسن نیز بازداشت و در بازرسی از مخفیگاهش خودروی پرشیا مسروقه و همچنین چند ‌لپ تاپ مسروقه و لوازم داخل خودروی سرقتی کشف و توقیف شد.


سرهنگ کارآگاه صفدر جانپرور‌، معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران بزرگ‌، با اعلام این خبر گفت‌: در ادامه رسیدگی به این پرونده‌، تاکنون ده‌ها مالباخته شناسایی و برابر هماهنگی به‌عمل آمده با مقام ‌قضایی‌، قسمتی از اموال مسروقه کشف شده از متهمین به مالباختگان تحویل و تحقیقات جهت شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهمین ، شناسایی سایر اموال مسروقه و همچنین مالباختگان ادامه دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر